Jump to content
Annons

börjar tröttna på reason!

Recommended Posts

DAFFYtheDUCK (oregistrerad)
Postat (redigerat)

tja på er 😳 jag har använt reason i ca 2 år nu och börjar tröttna , jag vill ha mer av allt , så jag funderar allvarligt på att byta till cubase precis som de flesta har sagt åt mig att göra , man jag har inte orkat att lära mig ett nytt program , reason är ju så enkelt att jobba med , men nu har jag fått nog av reason känns det som ..... musiken jag jobbar med är mest trance för tillfället men även psy ,chill osv.

jag har en hyffsad laptop och en edirol pcr 30 och har inte en aning om hur eller var jag ska börja med cubase ,programet har jag skaffat billigt av en vän så här står jag och har gett mig fan på att det ska bli bra utan reson / rewire , bara cubase att börja med , så har ni några tipps typ vad ska jag för trummor syntar basar effecter osv (pluggar,vst instrument alltså )har inte mer pengar att spendera på hårdvara ,

superglad för precis alla tipps o tricks så shoooot och god jul på er alla 😉

Redigerat av DAFFYtheDUCK
Annons
Postat

För trummor är det nog en bra idé att skaffa antingen Lingplug RM IV eller Nativeinstruments Battery 2. Den lilla saken som sitter i Cubase suger för trummor.

Vad gäller syntar, NI har två godingar som heter FM 7 och Pro-53. Sen kan du alltid kolla runt på www.kvr-vst.com finns bland annat en gratissynt vid namn Superwave P8 som jag använder till och från. Vanguard och Albino 2 är andra tips.

Finns bra effekter i cubase men annars kan du titta på Waves grejer. www.waves.com

Postat

ahhh super tack för tipsen det ska kollas upp och sättas igång på en gång tjohoo 😄 merry x-mas

ps ,vad finns det för sound fx prylar till cubase ??

Eller är den bästa lösningen att leta efter lösa samplingar på nätet själv ?

Postat

Sound FX???

Menar du ljudeffekter?

Postat

Det finns ett helt forum att söka 😆 på vad det gäller grejor. Det finns en sådan uppsjö av saker så att det är svårt att lista vad du behöver. Tänk snarare vad du vill göra och leta sedan efter de sakerna . Mjukvarusyntar, samplers, instrument-emultioner av de mest skiftande slag, från sitar till nyckelharpa och tiotusentals effektpluggar, står till ditt förfogande med Cubase. 🙂

Postat (redigerat)

Sound FX???

Menar du ljudeffekter?

jag menar sound fx typ, djur , explosioner , tåg , konstiga ljud effecter etc etc en latjo pryl med festliga ljud heheh

Redigerat av DAFFYtheDUCK
Postat
Sound FX???

Menar du ljudeffekter?

jag menar sound fx typ, djur , explosioner , tåg , konstiga ljud effecter etc etc en latjo pryl med festliga ljud heheh

Det är inget som "följer med" sequencers. Det köper man till i form av sample-cd's i så fall.

Postat

ahha tänkte bara ifall det fanns nån typ effect-plugg med massa konstiga ljud man kan ratta me , ja ja tack iaf 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.