Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenixen! Nu har något fakkat sig med min dator. Helt plötsligt sprakar det satan och CPU-mätaren i Cubase står på 100% vad fasen jag än håller på med och vad jag än har för inställningar i ljudkortsinterfacen. Jag bifogade en bild. Som ni ser så ligger Cubases cpumätare på 100% medans det bara tar upp 57% av totala cpukraften. En annan grej jag tycker vekrar vara märkligt är att 1071mb minne är allokerat och 1,04gb av växlingsfilen används? Borde inte växlingsfilen ligga på 0 om jag bara nvänt 1071 av mina 2048mb minne?

Det kluriga är att det helt plötsligt gick från gångbart på 256samples buffer size till att det ballade ur helt... Några idéer på vad som kan ha hänt? Processorn ligerr på 77 grader enligt speedfan, är inte det lite högt? Jag brukar rensa processorns kylfläns på det 1mm dammlager som brukar ligga därpå efter några månader...

post-6755-1254840386_thumb.png

Annons
Krillo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Borde inte växlingsfilen ligga på 0 om jag bara nvänt 1071 av mina 2048mb minne?

Vad växlingsfilen ligger på för storlek beror på vad du satt i Windoze.

Förr i tiden rekommenderades man att sätta den till en fast storlek, så inte win får för sig att ändra på den just som man håller på med nåt...

Det är inte så att du installerat nåt som ligger i gång hela tiden i bakgrunden och snor proppkraft?

Döda så många processer du kan.

Själv har jag som sagt slängt ut datorn 😉

Såg just när jag tittade lite närmre på bilden att du har 48 😄 processer igång. Du kan få ner det till 16 i XP om man verkligen vill 😎

Redigerat av Krillo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.