Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har skaffat Colossus VST plugin till Cubase SX och undrar om det på något sätt går att använda Colossus reverb effekter till tex. min sång eller ak. gitarr i en vanlig audio stereo kanal i Cubase. Vill ha reverb som låter som om man spelar på ett stort stadium live, reverb A i cubase tycker jag är ganska kass. Reverb effekterna i Colossus är väldigt bra, därför skulle jag vilja använda mig av dem, men det verkar inte som om det går?

mvh,

jl

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nej det reverbet är bara till för den pluggen. I såna fall får du skaffa ett annat. Är det gratis du är ute efter är SIR1 ett bra impulsreverb.

Postat
Nej det reverbet är bara till för den pluggen. I såna fall får du skaffa ett annat. Är det gratis du är ute efter är SIR1 ett bra impulsreverb.

Tack så mycket!

Skall testa detta, vet du om det finns något känt plugin som kostar pengar och är riktigt bra?

tack igen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.