Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick hem ett begat 1814 idag. Jag installerar senaste drivers från M-audios hemsida, stänger av datorn, kopplar in maskinen och startar datorn igen. Nere i aktivitetsfältet finns nu en liten ikon som säger "M-Audio FW Control Panel". När jag klickar den säger den "No M-audio FireWire device was found connected to this PC. Do NOT connect one now! You need to Shut Down (Japp, versaler. :S) your computer before doing so."

Jag har provat att installera om driversarna. Jag har provat att installera driversarna som finns på CDn som kom med. Det funkar inte! Kan det vara något fel på min FW-port? Hur kollar jag isåfall det?

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Kolla om ditt firewirekort ligger på samma avbrottsadress (IRQ) som något annat. Öppna Enhetshanteraren (start->högerklicka på Den här datorn och välj egenskaper -> Enhetshanteraren). Välj Visa och resurser efter typ ->avbrottsbegäran (IRQ). Leta upp IEEE 1394 och kolla om den delar nummer med någon annan hårdvara.

Postat

(PCI 19) OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet

(PCI 19) Standard-Dual Channel PCI IDE-Styrenhet

(PCI 20) OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet

(PCI 20) Standard Universal PCI to USB Host Controller

En av mina 1394-portar är av ethernet-typ. Hur vet jag vilken utav dem det är?

Och vad ska jag nu ta mig till då båda mina 1394 delar nummer med andra prylar?

Postat

Strömmatar du kortet via Firewire - eller via nätström?

maart (oregistrerad)
Postat
(PCI 19) OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet

(PCI 19) Standard-Dual Channel PCI IDE-Styrenhet

(PCI 20) OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet

(PCI 20) Standard Universal PCI to USB Host Controller

En av mina 1394-portar är av ethernet-typ. Hur vet jag vilken utav dem det är?

Och vad ska jag nu ta mig till då båda mina 1394 delar nummer med andra prylar?

Om jag har fattat rätt är 1394 också en ethernet-standard. Båda portarna är alltså av ethernet-typ men det är bara ett protokoll.

Vad jag vet är det enklaste sättet att byta IRQ att fysiskt flytta ett kort till en annan kortplats (förutsatt att det är ett PCI/PCIe-kort alltså). Annars vet jag inte hur man gör.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.