baloo (oregistrerad) Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 hej gott folk! börjar bli lite trött pÄ min kÀra ny inköpta ljudkort nu.. först luktar det brÀnnt, sen vill inte drivrutinerna fungera... och nu hittar inte cubase det... Har vart runt o rotat pÄ forumet och i manualerna... men jag blir inte klokare... jag drar slusatsen att jag Àr korkad, dÀrför vÀnder jag mig yttliggare Àn gÄng till min rÀddare i nöden, detta forum! har kommit sÄ pass lÄngt att windows har det nya ljudkortet som standard ljudkort och som standard för midi. Och att jag ser att cubase tar upp signaler i midi traksen nÀr jag lirar pÄ min moog emulerande usb keyboard, min inget ljud! Det Àr ett M-audio audiophile 2426, och enligt manualen ska man öppna "dess kontrollpanel" innifrÄn cubase, vilket jag inte kommer underfund med hur man gör.. Vet inte heller hur jag ska ha instÀllningarna i VST connections eller hur (eller t.o.m om ) jag ska Àndra Àndra i device setuppen/ VST inputs och VST outputs.. nÀr jag ska adda kommer inte mitt kort upp!! hjÀlp mig snÀlla! Àr helst vilse som nybörjare i djungeln... mvh// baloo
Brizon Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 vet inget sjÀlv men... kontakta affÀren du köpte ifrÄn.
Lundin Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 (redigerat) baloo sa: nĂ€r jag ska adda kommer inte mitt kort upp!! Om inte dina in och utgĂ„ngar kommer upp i Cubase VST Connections har du inte installerat ASIO-drivrutinen korrekt.. att Windows hittar ljudkortet gör den Ă€ven om du smetat in kortet i konsistensfett och dragit en gammal tubsocka över det...sĂ„ det Ă€r inget konstigt. đ Jag tror inte att Audiophile's kontrollpanel gĂ„r att öppna via Cubase..det Ă€r inte alla som gör det nĂ€r de har externa kontrollpaneler för samplingsfrekvens, bitrate m.m Jag tror att du fĂ„r starta Audiophile's egen kontrollpanel och stĂ€lla in Samplerate o.s.v om allting Ă€r korrekt, slavar Cubase till dom instĂ€llningarna.. har du inte installerat nĂ„got i samband med att du satte i ljudkortet kanske det Ă€r lĂ€ga ett leta fram den medföljande CD-skivan och göra det, sĂ„ ska det nog bli fart pĂ„ kortet. Lycka till Redigerat 19 januari 2005 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.