Jump to content
Annons

Soo


jaha...?  

11 röster

  1. 1. jaha...?

    • 1: Japp
      5
    • 2: Njaaaa (med förklaring)
      1
    • 3: Nope, it stinks
      1


Recommended Posts

Title: Soo

År: 2004

Kompositör: Mikael Andersson

Längd: 4.43

Genre: Ambient Slow Trance

Size: 8839Kb

Format: Mp3, 256, 44000

Länk: Soo

Fin version...kanske...?

Give it to me.... 😆

Fel version...oops

Kommer ny strax

Så nu är den där.... :rolleyes:

Uppdaterad och ny länk:

Ny Master förhoppningsvis klar..... 🙂

Soo

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fyfan, det är utan tvekan kaxit att ha "rediga trummor".. Mycket häftigt. jag gillar fan detta, trots att det inte alls är min kopp te.

gillar partiet som börjar 1.25 nån gång mycket smakfullt. Diggar hanget i den första cymbalen(hör inte riktigt, är det hihaten?) där stenhårt, varför inte fortsätta med det hanget?

Skulle aksnke jobba ännulite mer med offbeats. Helt klart intressant. Mer sånt här!

4 för låten 5:a för att du experimenterar!

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt blev så till mig. Jag har inga monitorer så jag kan ge riktig kritik, men hade jag hört nåt hade jag klagat, Gillar ljudbilden, den "skorrar" lite ibland, men misstänker att det är mina högtalare, för de e inga peaks nånstans?

[edit] hörlurar

[edit2] alltså en 5:a för ljudbilden.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm. Finns lite i mina "stereo monitorer med"

Men det är inget i lurarna

Kanske pressat den lite FÖR hårt

Lyssnade igenom hela nu. Mycket intressant.

Helt i min smak trots att jag inte gillar techno, kul som fan. Stör mig lite på sista delen, dock. Där återgår den mer till klassiskt dunk, vilket det inte är något fel med, fast jag skulle gärna sett en låten komma tillbaka till ett lugnare stadium efteråt, kanske bara med trummorna med "hihat-hanget" och det där lite halvpsykadeliska plonkandet.

Äh fan, man önskar ju att man visste mer om sån här musik nu när man försöker ge kritik.

Kort och gott jag är såld, Bitvis det häftigaste jag har hört på forumet. Sån här musik kan nog utvecklas till att bli riktigt frän.

Angående "skorret" skulle ajg försöka få bort det. Även om det knappt är märkbart och nästan "passar in" så stör det mig personligen lite då låten blir lite väl pockande. Men det är ju en ren smaksak.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommenterar aldrig/sällan denna genre eftersom jag inte begriper mig på den. 😎

Men ett par shyssta beats känner jag igen, och en bra produktion, och en spännande låt, å de var ju den här! 😠

I synnerhet trummorna har du fått till med riktigt snyggt ljud, hårt och distinkt.

Lustiga rytm-mönster som passar perfekt.

Sitter och lyssnar i (skit)lurar, men när öset kommer igång känns det som att du lagt någon form av stereobreddare/chorus/eko på trummorna, vilket gör att det låter som genomslag i fillsen, men bara där. Kan väl bero på att ljuden adderas?

Men som sagt, sunkiga lurar har lurat mången.

Gott mos Twilight!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp....

Ligger en stereobreddare, fast på hela spåret...

Märks kanske bara där.........

Vilken Genre, 😏

Vet inte riktig själv vilken det är. Försöker bryta gränsen lite....

Hade tänkt lägga lite distcomp med, men denna mannen

suger på gura..... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gärna...skall pila lite på den ikväll efter jag har målat trappan och kommit i rätt sinnestämning med hjälp av lite lack baserade färg!! 😉

Finns det möjlighet till en version utan "solot" vid -2:50...skulle passa med en liten gitarr slinga där annars.

Gillar den som fan annars...tillräckligt "non-techno" för min smak! 😄 ...riktiga trummor!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, skum låt. Jag vet inte vad den påminner mig om.. jo, typiska amigamoduler fast mycket bättre producerat förstås. 🙂 Har kassa högtalare här men produktionen låter schysst även om paden tar över ljudbilden (det mesta, även de andra elementen tränger igenom) ganska mycket där den ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...