Jump to content
Annons

There will never be / Ulf A


Ulf_A

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: There will never be

* ARTIST/GRUPP: Ulf A / BrAnd

* GENRE: Pop ballad

* LÅTLÄNGD: 4:05

* KOMPOSITÖR: Ulf Andersson

* PRODUCENT: d/o

* EV. MEDVERKANDE: d/o

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.83 Mb

* STATUS: Färdig demo (?)

* LÅTLÄNK:

http://home.tiscali.se/brand/There_will_ne...eserved.mp3.m3u

Första insända demon/galluppen, första sånginsatsen . . . be nice !

😆 = Nervös

Konstruktiv kritik mottages tacksamt. Ros mottages ännu tacksammare !

Ok, Here goes nothing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra jobbat! Elgitarren i början är en bra ide, men är för hög och känns lite osäker. Sången är bra, även om det känns som den ligger lite lågt i mixen. Lite mer tryck i sången på vissa ställen hade varit bra, det känns lite osäkert nu. Arret/låten har jag inget att klaga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som en låt som skulle gjort sig utmärkt i nån teknad långfilm, typ hästen från vildmarken eller nåt :rolleyes:..

Håller med föregående talare, solona känns lite osäkra. Den i mitten känns nästan lite tråkig? Jobbar du ihop bra solon och.. kanske kortar låten lite, tycker inte slutet tillför så mycket så skulle jag ge låten en 4:a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mixkorrigeringar här o där så kan det här bli riktigt bra... gitarren i början har lite för mycket "näsa" eller övre mid om man omvandlar till vanliga termer.

Det känns också som det saknas något mer här..kanske en stråke som backing i mittpartitet med nylon-gitarrsolot bl.a

Kanske låta virveln smacka lite mer än den gör..?

Trevlig i alla fall...bra sångröst också höll jag på att glömma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Ulf.

Hm, håller med demo, för skarpt ljud i gitarren i start. Nylonpartiet skulle med fördel kunna livas upp lite, riktigt hur vet jag inte i skrivande stund, men det kändes lite tamt och fattigt.

Bra, smooth låt, sitter som en handske för Westlife/Backstreetsboys eller vad de nu heter.

Tror dock att de skulle ha

1. använt mera magstöd i de högre sångregistren för att få bort lite av "mjukheten". Precis som Lethal också skrev i sitt inlägg.

2. Succesivt jobbat mer och mer med stämmor in i låten för att ge intryck av att låten kommer framåt och utvecklas.

I stort tycker jag det var en snygg sak, bra jobbat Uffe, hoppas vi får höra mera!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för er input! Jag skall jobba lite till på den.

Man blir lite hemmablind oxå så det är bra att få lite tyck och tänk från omvärlden.

Gitarrspelet erkänner jag villigt är skakigt eftersom jag bara spelat i ca 1 1/2 år. Tränar så fort jag får tid :-) Förr spelade jag i ett band så gitarristen fick göra sitt. Nu när man sitter här ensam så kan man inte göra pop & rocklåtar utan gitarr. Som bensin utan bil! Organist som jag är från början. Hammond mmmmmm....!

Sången och stödet ja. Detta är första gången jag sjunger leadsången. Har aldrig gillat min röst riktigt så jag har bara körat lite förr. Men skall man göra egna låtar är det bara att bita ihop och sjunga ut. Samma läge som gitarrspelandet. Så stämmorna får vänta lite . . . Men kritiken var inte allt för besk, snarare positiv så jag kommer igen!

Tack ! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...