Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker installera nya prylar.

RME 9652 hdsp

Creamware A16 ultra

Jag tycker manualen till ljudkortet ....suger!

Börjar med en enkel frÄga:

Var kopplar man in ljud ut? AssÄ i mitt fall stereon.

Annons
Postat

Det Àr en förkortning av Sony/Philips Digital InterFace - och Àr samma sorts digitala anslutning som du bl a kan hitta pÄ mÄnga fristÄende CD-spelare och nya Receivers - samt, i studiosammanhang, 2-kanaliga A/D- eller D/A-omvandlare.

Man anvÀnder inte vanliga audiokablar, Àven om det Àr RCA (Àven kallat Phono) kontakter som anvÀnds, utan det Àr Koaxialkablar man kör med till S/Pdif...

För att ytterligare förvirra begreppen, sÄ finns bÄde optisk och koaxial S/Pdif - dÀr den optiska anvÀnder samma anslutningar som ADAT Lightpipe - men S/Pdif innehÄller som sagt enbart en stereosignal - medan Lightpipe kan innehÄlla 8st 24-bit, max 48kHz - eller 4st 24-bit, max 96kHz med en speciell teknik dÀr man delar upp varje kanal mellan tvÄ, eftersom Lightpipe-standarden inte hanterar högre Àn 48kHz...

Postat

Tack 😆

Jag börjar fatta.

Jag sitter och exprimenterar lite med cubase sx ..... fÄr det mesta att funka men om jag pluggar in gittaren sÄ kan jag inte höra ljudet. Men jag kan spela in och och höra det inspelade. Vad har jag missat?

Postat

Kolla lite i "Getting started"-manualen. Det underlÀttar enormt att lÀsa igenom den, eftersom den beskriver de mest grundlÀggande sakerna ganska bra och gör att man lÀttare kan stÀlla "rÀtt" frÄgor.

Hett tips i detta fall: Den lilla högtalarikonen intill Record Enable... 😆

Postat

Det funkar inte med monitorknappen :rolleyes:

TÀnkte om det kunnde va nÄtt med hammerfall instÀllningarna. Den dÀr RMEŽs DSP mixer mad alla jÀvla rattar.... trodde skulle synas nÄn aktivitet pÄ "Vu-mÀtarna" nÀr man spelar upp eller in men dÀr har jag inte sett nÄtt! NÄtt tips pÄ instÀllningar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.