Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

köpte mac pro i början av maj detta året, grym dator!

har dock märkt att det blir ganska varm, hur varm får den bli egentligen? hur mycket utrymme bör jag ha bakom datorn?

just nu står den placerad under ett bord, med bakdelen ca 20 cm framför en låg hylla, där det ligger 2 externa hårddiskar i nivå med datons mittpunkt ungefär. datorns högra långsida står paralellt med en skiva, med ca 3 cm luftrum mellan. bör jag oroa mig för att det ska bli för varmt för datorn?

kanske en idiotisk fråga, men kan inget alls om datorlylning, hoppas någon har mer koll!

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
Tja!

köpte mac pro i början av maj detta året, grym dator!

har dock märkt att det blir ganska varm, hur varm får den bli egentligen? hur mycket utrymme bör jag ha bakom datorn?

just nu står den placerad under ett bord, med bakdelen ca 20 cm framför en låg hylla, där det ligger 2 externa hårddiskar i nivå med datons mittpunkt ungefär. datorns högra långsida står paralellt med en skiva, med ca 3 cm luftrum mellan. bör jag oroa mig för att det ska bli för varmt för datorn?

kanske en idiotisk fråga, men kan inget alls om datorlylning, hoppas någon har mer koll!

Du får ladda hem Temperature Monitor och kolla

Postat (redigerat)
Du får ladda hem Temperature Monitor och kolla

Ligger Jag illa till?

tacksam för all hjälp!

post-15215-1251937798_thumb.png

Redigerat av Thome
Postat
Ja det där ser inte bra ut! På tok för högt!

Kolla så att alla fläktar snurrar och passa på att damma ur burken från allt damm.

tagit bort allt dam i datorn, alla 3 fläktar snurrar!

antar att jag får flutta datorn till ett ställa med mer luftström?

post-15215-1251969670_thumb.png

Postat

Nu kommer det en bild igen, haha^^

nu har jag i alla fall slyttat datorn till ett mycket mer öppet utrymme, och när jag öppnar ett ganska krävande projekt i logic samtidigt som jag har firefox och itunes igång ligger värmen såhär.

fortfarande för varm?

är desperat efter hjälp, vill inte att datorn ska avlida!

post-15215-1251972379_thumb.png

Postat (redigerat)

Går fläktarna igång ordentligt? Så dom hörs eller går det bara på låg varv. Dom kanske inte kommer igång ordentligt när det behövs. Ring och kolla med apple. Så den inte pajar :S

Nästan 90*C känns lite galet :S

Redigerat av Gäst
Postat
Går fläktarna igång ordentligt? Så dom hörs eller går det bara på låg varv. Dom kanske inte kommer igång ordentligt när det behövs. Ring och kolla med apple. Så den inte pajar :S

Nästan 90*C känns lite galet :S

hade gärna ringt apple, men det kostar så sjukt mycket pengar att få support. får väll dra mig ner till applestore och snacka.

tack för hjälpen, skrik gärna om ni kommer på någon lösning eller om värmen är normal där den ligger!

Postat

var precis nere på applestore, och enligt dem är temperature monitor bara ren skit, inga siffror stämmer. en mac pro stänger av sig själv när den börjar bli överhetted, och detta ligger vid ca 70 grader. så jag har nog oroat mig i onödan!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.