Jump to content
Annons

Inget ljud vid render

Ewil

Recommended Posts

Hej. Jag ska rendera ut ett projekt i cubase sx3 och får först inget ljud alls. Jag kolla så alla mute och solo-knappar stämmer, vilket dom gör, och provar igen.

Nu får jag två spår utmixade, ett audio och ett midi-track. Resten är helt tysta. Hur i helvete är detta möjligt? Finns det någon inställning som jag kommit åt?

Någon idé över huvudtaget för jag håller på att gå sönder.

Edit: Lite otydlig kanske. Jag mixar alltså ner projektet i en mp3-fil, men bara de två spåret hörs.

Redigerat av Ewil
Dela på andra sajter

Annons

Hur har du gjort när du exporterat?

Först och främst, markera ut i timelinen början och slut på det du vill ha ut så att området blir blåmarkerat (den lilla triangeln längst till vänster i timelinen drar du ut, blir det rött får du byta plats på höger respektive vänster triangel). Sedan File > Export > Audio Mixdown. Om det är så du har gjort och du får ut midifiler och andra otrevligheter vet jag inte alls vad det är för fel, tyvärr!

Dela på andra sajter

Ja jag har markerat med timelinen. Jag får alltså rätt längd på stycket nedmixat i en mp3-fil. Men alla spår finns inte med.

Dela på andra sajter

Du svarar inte på frågan! Har du verkligen markerat allt som skall renderas för att senare (efter rendering) sparars ner som MP3 fil???

Precis. Det är helt sjukt. Jag mixar alltså ner i en mp3-fil men bara två spår hörs.
Dela på andra sajter

Du svarar inte på frågan! Har du verkligen markerat allt som skall renderas för att senare (efter rendering) sparars ner som MP3 fil???

Nej det var svaret på det förra inlägget. Jag har markerat med timelinen.

Dela på andra sajter

Du har inte råkat trycka på Export > Selected Tracks istället för Audio Mixdown?

Nej jag kör audio mixdown. =/ Jag börjar fundera på om projektet är korrupt

Dela på andra sajter

Skumt. Prova Save Project To New Folder, och remove unused files, starta om Cubase och prova igen... Inte den blekaste om det fungerar, men värt ett försök.

Haha jag har redan provat det. Jag ska prova att bounca alla spår och göra ett nytt projekt. Somsagt, värt ett försök =)

Dela på andra sajter

Men det fungerar att exportera andra projekt? Som du testat nu alltså, inte för någon månad sen eller så, kan hända mycket på den tiden. Fungerar inte det så stundar väl en liten ominstallation, alltid lika underhållande! 😉

Dela på andra sajter

Vad har du får output på de separata kanalerna?

Det är inte så att du har "stereo out" på några och "bus 1" på andra? Det är min kvalificerade gissning 😉

Jag har inte använt nån buss alls den här gången, men jag ska ta och dubbelkolla outputarna.

Dela på andra sajter

Men det fungerar att exportera andra projekt? Som du testat nu alltså, inte för någon månad sen eller så, kan hända mycket på den tiden. Fungerar inte det så stundar väl en liten ominstallation, alltid lika underhållande! 😉

Det är inga problem med andra projekt. Fuck

Dela på andra sajter

OOOOOOch efter för många timmars problemlösning är det löst. Inge jävla bounce idag! Såhär enkelt var det: Av någon anledning hade min master förökat sig och fått 4 avkommor. Några kanaler var kopplade till första, andra, osv. Ungefär som Matthew sa faktiskt.

Tack ska ni ha för hjälpen! You made my day!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.