MickeTalt Postat 29 augusti 2009 Postat 29 augusti 2009 Hej! Jag har ett mindre problem i Cubase SX 2.2.0. Sedan ett par dagar tillbaka 'mutas' ett midispår när jag spelar in det. Jag hör VSTn jag använder via midikontroll när jag spelar, men spåret blir ljudlöst när inspelingen stoppats. Det går sedan att 'unmute', vilket löser problemet men blir ganska irriterande i längden eftersom samma sak upprepar sig varje gång jag spelar in - detta oavsett om jag spelar in på samma kanal eller inte. Tacksam för svar! Micke
Lundin Postat 4 september 2009 Postat 4 september 2009 (redigerat) 1.Händer detta när du startar ett nytt projekt i Cubase? 2.Är det bara midispår detta sker på? 3.När inträffar problemet: före inspelning / under inspelning / efter inspelning? 4.Händer det alltid på samma ställe hela tiden? 5.Har du kollat så du inte har inspelad automation som Mute'ar spåret? Redigerat 4 september 2009 av Lundin
MickeTalt Postat 6 september 2009 Trådstartare Postat 6 september 2009 1.Händer detta när du startar ett nytt projekt i Cubase? 2.Är det bara midispår detta sker på? 3.När inträffar problemet: före inspelning / under inspelning / efter inspelning? 4.Händer det alltid på samma ställe hela tiden? 5.Har du kollat så du inte har inspelad automation som Mute'ar spåret? 1. På sistone har det varit så, ja. Om jag öppnar en gammal "låt" så finns inte problemet. 2. Det händer bara på midispår, ja. 3. Spåret blir "mute" så fort jag slutat spela in. Medan jag spelar ser allt normalt ut. 4. Det spelar ingen roll om jag öppnar nya midispår; samma inställningar gäller för alla midispår. 5. Jag vet inte riktigt hur man kollar det är jag rädd. tack, Micke
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.