TheHitman Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Söker en plugg som liknar Woosh vst till Mac Logic ??? Hjälp... Man kan göra riktigt sköna woosh och swish ljud med Woosh vst önskar att det finns något för Logic med. Vet ni hur ? Hjälp... Här har ni en länk ni som kör på pc rulla ner till Woosh och ladda hem helt gratis. http://www.xoxos.net/vst/vst.html
Tacoindian Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Hej, Jag tycker att ES2 fungerar utmärkt för att göra woosh: brus på en oscillator (ev. lägger du till en ytterligare sinusvåg om du vill gör svepet tonalt). Sedan automatiserar du bara filtret i Logic (spela in reglagerörelser eller rita i arrangefönstret). ES2 har ju inbyggd effektdel samt LFO:er och annat som göra att du kan modulera svepet på olika sätt, sedan har du ju naturligtvis övriga effektpluggar till förfogande. Själv har jag gjort en Channelstrip setting som heter Woosh där jag sparar ES2 med lite förinställningar + några effektpluggar. Det går sedan snabbt att skruva till soundet som jag vill och svepets riktning och tempo ritar jag oftast in i arrangefönstret. ESP fungerar också bra, om ES2 känns läskig att jobba med. (Vet inte hur van du är att programmera syntar...) Dra ned alla oscillatorer utom brusgeneratorn till noll och svep med filtret. Klart! Lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.