Dersan P Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Hej, Är det någon som känner till ett bra VST plugin för dist-effekt. kör analog elgitarr, spelar in med Cubase Ess 4. Tycker den inbyggda i Cubase är sådär. Mvh/ Anders
Claes Holmerup Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Jag misstänker att du är ute efter någon förstärkar-simulator i så fall? Det finns ett gäng att titta närmare på, längst ner i DENNA artikeln - både gratis och mer eller mindre kostsamma... 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Sen finns det många andra gratis som är bra också (Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 🙂 ) Här finns några http://www.acmebargig.com/
Claes Holmerup Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Sen finns det många andra gratis som är bra också (Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 😆 ) Här finns några http://www.acmebargig.com/ ...som också fanns med i artikeln jag länkade till... 😉
Dersan P Postat 16 augusti 2009 Trådstartare Postat 16 augusti 2009 ...som också fanns med i artikeln jag länkade till... 😆 Prima - tack för tipset! Mvh/ Anders
Dersan P Postat 16 augusti 2009 Trådstartare Postat 16 augusti 2009 Hej igen, Tack för tipsen ovan - skall läsa igenom detta noga. En kort fråga bara innan jag sätter igång. Vad är skillnaden för förstärkarpluggar och tex en dist-effekt. När jag spelat in min gitarr får jag ju ett kanonbra rent ljud, som jag bara vill dista. Behöver jag då både en förstärkaremulator och dist - eller är det samma sak? Det jag är ute efter är ett bra distljud, som jag kan anpassa efter smak och stil. Mvh/ Anders
Valle Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 (Bäst jag skriver det innan Valle kommer och säger att det finns ingen anledning köpa när det finns gratis. 😆 ) 😉
DrHans Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Hej igen, Tack för tipsen ovan - skall läsa igenom detta noga. En kort fråga bara innan jag sätter igång. Vad är skillnaden för förstärkarpluggar och tex en dist-effekt. När jag spelat in min gitarr får jag ju ett kanonbra rent ljud, som jag bara vill dista. Behöver jag då både en förstärkaremulator och dist - eller är det samma sak? Det jag är ute efter är ett bra distljud, som jag kan anpassa efter smak och stil. Mvh/ Anders Den stora skillnaden är att i en förstärkarsimulator har du cabinettsimulering. En gitarr genom en distpedal/förstärkare utan att passera via en högtalarlåda låter allt annat än trevligt.
DieHard (oregistrerad) Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 ...som också fanns med i artikeln jag länkade till... 😉 Mmm märkte det när jag stängde igen länken sist av de alla. 😊 Men då var de ju försent.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.