Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja jag har ett problem jag har ett lågt brus ljud i mina monitorer som inte försvinner och jag tror att det kan bero på att datorn inte är jordad hade ett konnekt live innan och då hade jag inte det problemet

just nu har jag ett esi julia pci kort men funderar på att skaffa mig ett firewire kort externt av typen kanske tc konnekt 8

men frågan är kommer det vara stor skillnad på latency mellan dessa 2 kort sitter och gör trance med mycket vsti syntar kommer jag märka någon skillnad typ att den inte kommer kunna ha lika många pluggar igång samtidigt ?

har ni ev förslag på andra ljudkort eller lösningar i samma prisklass ?

MVH swampi

Annons
Postat

PCI är den snabbaste kopplingen mellan ljudkort och dator så allt annat kommer att bli lite sämre (både gällande latency och CPU-last). Hur har du kopplat monitorerna till ljudkortet (tänker på "bruset")? Om du inte har en mixer eller annan analog volymkontroll mellan ljudkort och högtalare så kan det bero på detta.

Postat

Du skall ha jordat eluttag till dator och skärm. (Obs gäller ej lapptopp). Jordningen tar inte bort brus däremot kan ev. brum minska. Fick själv mindre brum när jag skaffade jordade eluttag.

Postat (redigerat)

Måste bara poängtera att drivrutinerna har betydelse också. Jag har använt äldre PCI-kort med längre latency än ett FW-interface gav i samma maskin.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.