Jump to content
Annons

Frågor angående utbildning :D


John89

Recommended Posts

Hej allesammans!

Jag undrar om det finns någon"utbildnings"-dvd när det gller mixing och mastring för Trance musik.

Jag har redan ett apr sådanna dvd filmer för rock och annat och jag vet att dem flesta regler för mixing och mastring gäller för alla genrer generellt och att man måste träna upp sig gällande dessa saker.

Anledningen till att jag frågar om just trance, är att jag känner att det skulle hjälpa mig en hel del om jag fick höra hur ett pro tar sig igenom elektronisk musik och dessutom få höra hur saker och ting ändras i ljuden inom denna genre o.s.v.

En annan fråga jag har är om någon känner till eller vet något om hur man man ta sig till väga för att kanske få ta någon utbildning/ kurs i ljudteknik/musik produktion eller liknande.

I mitt fall så bor jag i Örebro och jag har frågat runt en massa men det är inte många som känner till något här.

Jag har hittat några kurser i ljudteknik i Universitetet men dem krockar med mina andra universitetsutbildningar. Det jag letar efter är lite mer privat eller kanske kvällskurser.

Tack till alla som svarar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...