Jump to content
Annons

Yamaha HS50M vs Yamaha HS80M?


jinxyjinx1234 (oregistrerad)

Recommended Posts

jinxyjinx1234 (oregistrerad)

Hej!

Jag har 4000 kronor och funderar på att köpa ett par Yamaha HS50M, men jag är inte säker om jag väljer rätt. Bör jag vänta och spara pengarna till den större modellen av monitorerna eller inte? Vad tycker ni? Är det stor skillnad mellan dem? Vilka är bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Hej!

Jag har 4000 kronor och funderar på att köpa ett par Yamaha HS50M, men jag är inte säker om jag väljer rätt. Bör jag vänta och spara pengarna till den större modellen av monitorerna eller inte? Vad tycker ni? Är det stor skillnad mellan dem? Vilka är bättre?

Den enda som kan avgöra det är... DU 🙂 Alla tycker olika och det är ju du som ska använda dom, därför är det viktigt att du blir nöjd med dom. HS80M har 8" baselement vilket såklart ger mer och djupare bas. Bra eller inte bra...? Man bör också komma ihåg att det är en betydligt större högtalare vilket gör att den tar mer plats vid arbetsplatsen och kanske därmed blir svårare att rikta...?

Försök hitta nånstans där du kan provlyssna dom (brukar gå i de flesta musikaffärer), för det är ju som sagt bara du som kan avgöra vilka som är bäst.

Edit: sttavva

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...