Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

fÄr varken LM-4 eller LM-4 MKII att fungera.. LM-4 lÀser bara in instÀllingarna för trummorna nÀr jag ska ladda in en bank men inga av samplingarna verkar vilja följa med ...det stÄr förövrigt alltid XXX under alla knapparna ..LM-4 MKII verkar inte ladda nÄgot alls... nÄgra förslag pÄ vad jag kan göra fel?

Annons
Postat

AnvÀnder du egna samplingar eller menar du fabriksljuden? Har du installerat exakt som det stÄr i manualen?

Postat
fÄr varken LM-4 eller LM-4 MKII att fungera.. LM-4 lÀser bara in instÀllingarna för trummorna nÀr jag ska ladda in en bank men inga av samplingarna verkar vilja följa med ...det stÄr förövrigt alltid XXX under alla knapparna ..LM-4 MKII verkar inte ladda nÄgot alls... nÄgra förslag pÄ vad jag kan göra fel?

Hmmm, hade exakt samma problem nÀr jag köpte mitt LM4-markII. Gick till och med tillbaks till butiken och frÄgade vad jag gjorde för fel. "beats me" fick jag som proffesionellt svar!

Nu kommer jag Àrligt talat inte ihÄg var felet lÄg. (anvÀder mig uteslutande av Battery nu, mycket enklare och bÀttre!).

Men jag ska ta mig en funderare och skriva igen nÀr jag kommer pÄ det!

Postat

BÄda de dÀr maskinerna har vÀl en "mapping-editor" för att cubase ska hitta samplingarna och sedan lÀgga ut dom korrekt..? eller var det bara första LM-4 som det gÀllde?

Postat
AnvÀnder du egna samplingar eller menar du fabriksljuden? Har du installerat exakt som det stÄr i manualen?

LM-4 ska vara rÀtt installerat.. jag Àr dock osÀker pÄ trumsamplingar.. jag har laddat hem det settet jag vill anvÀnda, men det ska iaf vara till LM-4... det Ànda som stÄr om installationen av trumsettet Àr kort översatt "packa up dem i LM-4 mappen, byt inte namn pÄ nÄgot" sedan stÄr juh alltsÄ hur man ska gÄ tillvÀga för att anvÀnda trumsettet. men det Àr juh just dÄ det inte vill funka.. i instruktionen, som dessutom har bilder, sÄ ser man juh rÀtt tydligt att det ska bli nya namn under de olika paddsen(sÀger man sÄ?) nÀr man laddar in en bank. för mig stÄr det bara "XXX"...

Postat
BÄda de dÀr maskinerna har vÀl en "mapping-editor" för att cubase ska hitta samplingarna och sedan lÀgga ut dom korrekt..? eller var det bara första LM-4 som det gÀllde?

inte sÀker pÄ vad du menar.. tror jag har missat den isÄfall..

Postat (redigerat)

Aha..ajsii.. har du laddat hem ett "fabriks-kit" sÄ behöver du inte anvÀnda mappingprogrammet, dÄ ska det funka ok.. du kanske mÄste öppna kit-et och sedan spara det igen för att namnen ska skrivas ut korrekt?

Vilken version av LM-4 har du? det finns en update hÀr

Redigerat av demoniqus
Postat

Jag har för mig om att man skulle kopiera alla wav-filer som Àr pÄ dom tillhörande cdskivorna till hÄrddisken.

Sedan högerklickar du pÄ padsen dÀr det stÄr xxx och adresserar den padsen till trummorna pÄ hÄrddisken.

Hmm, hoppas att du fattar vad jag menar. Knappt jag sjÀlv förstÄr

🙂🙂

Postat

oh.. det finns uppdateringar.. nice.. ska laddas hem 😄

tack för hjÀlpen iaf.. hinner nog inte fÄ till det just nu, blir utan datorn nu tills efter nyÄr nÄgon gÄng eftersom jag ska hem till sundsvall över jul och nyÄr..

men tack iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.