Jump to content
Annons

Dagens Ljudkort

Recommended Posts

nickponcho (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har kört RME Hammerfall LE ett bra tag men känner nu att det är dags att börja bli lite mer mobil...

Vilka Externa Ljudkort i RME 800/Steinberg MR816CSX / 003 Rack+ klassen (kan vara vilka som helst upp till runt 20tKr) ska man välja idag för att få den bästa ljudkvaliteten, minsta latencyn, mest in/ut för pengarna.

Kan ju nämna att jag kör både mac och PC.

SÅ kom gärna med förslag på externa kort med FW400 eller FW800.. (RME håller på att utveckla ny standard för USB2 men det lär ju dröja innan man vågar sig på det).

Annons
Postat
Hej!

Har kört RME Hammerfall LE ett bra tag men känner nu att det är dags att börja bli lite mer mobil...

Vilka Externa Ljudkort i RME 800/Steinberg MR816CSX / 003 Rack+ klassen (kan vara vilka som helst upp till runt 20tKr) ska man välja idag för att få den bästa ljudkvaliteten, minsta latencyn, mest in/ut för pengarna.

Kan ju nämna att jag kör både mac och PC.

SÅ kom gärna med förslag på externa kort med FW400 eller FW800.. (RME håller på att utveckla ny standard för USB2 men det lär ju dröja innan man vågar sig på det).

Har du pre ampar, eller ska det ingå i ljudkortet?

MVH

Anders

nickponcho (oregistrerad)
Postat

det spelar ingen roll, men visst vore det trevligt med inbyggda preampar

Postat
det spelar ingen roll, men visst vore det trevligt med inbyggda preampar

FireFace 800 eller TC Konnekt 48 skulle jag titta närmare på.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.