Jump to content
Annons

Ljudkort hur monterar man ?

Recommended Posts

Doozi (oregistrerad)
Postat

Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lägger ljudkortet . Har två bilder här och behöver hjälp.

vet inte hur man gör alls!

post-22128-1246284763_thumb.jpg

Annons
Doozi (oregistrerad)
Postat
Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lägger ljudkortet . Har två bilder här och behöver hjälp.

vet inte hur man gör alls!

post-22128-1246284833_thumb.jpg

Postat (redigerat)

Det är ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i.

Om du inte har en aning om hur det funkar så är det kanske säkrare att du ber någon bekant som kan mer att komma hem och hjälpa dig, så att du inte råkar förstöra något... 😉

Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn också, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det får man kanske ta när du har monterat det och startar upp datorn igen.

Redigerat av Claes
Doozi (oregistrerad)
Postat
Det är ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i.

Om du inte har en aning om hur det funkar så är det kanske säkrare att du ber någon bekant som kan mer att komma hem och hjälpa dig, så att du inte råkar förstöra något... 😉

Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn också, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det får man kanske ta när du har monterat det och startar upp datorn igen.

men har stoppat i den och allt men när ja trycker på spela in gåre inte :S ?

har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita där Ljudkortet ska va!

Postat
men har stoppat i den och allt men när ja trycker på spela in gåre inte :S ?

har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita där Ljudkortet ska va!

okej, det låter som du borde kolla med någon datorkunnig och be dem hjälpa dig.

Det finns bara ett ställe där ljudkortet passar, nämligen i PCI-slotten, och har du lyckats få fast ljudkortet i datorn så har du den på rätt ställe.

Nästa steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad använder du för musikprogram, vad är det som inte går att spela in menar du?

/L

Doozi (oregistrerad)
Postat
okej, det låter som du borde kolla med någon datorkunnig och be dem hjälpa dig.

Det finns bara ett ställe där ljudkortet passar, nämligen i PCI-slotten, och har du lyckats få fast ljudkortet i datorn så har du den på rätt ställe.

Nästa steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad använder du för musikprogram, vad är det som inte går att spela in menar du?

/L

mixcraft och audocity . Det står error nånting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ?

har fått in den det står installera o lalalalal hur gör man ?=

Postat (redigerat)
mixcraft och audocity . Det står error nånting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ?

har fått in den det står installera o lalalalal hur gör man ?=

Du måste installera drivrutiner.. Kolla in creative's hemsida och leta reda på drivrutinerna där till ditt ljudkort:

Soundblaster Audigy

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.