Jump to content
Annons

SampleMoog funkar inte som det skall


ThomasJ

Recommended Posts

Tja.

Köpte idag ett paket som heter "SampleMoog" ifrån ik Multimedia.

Jag lyckas få ljud i den via den inbyggda pianorollen på pluggen även med tangentbordet.

Men, när det kommer till att spela med den via mitt klaviatur så vägrar den ge mig något ljud.

Vet att det inte är något fel på själva klaviaturet eftersom jag testat med andra pluggar / synthar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Tja.

Köpte idag ett paket som heter "SampleMoog" ifrån ik Multimedia.

Jag lyckas få ljud i den via den inbyggda pianorollen på pluggen även med tangentbordet.

Men, när det kommer till att spela med den via mitt klaviatur så vägrar den ge mig något ljud.

Vet att det inte är något fel på själva klaviaturet eftersom jag testat med andra pluggar / synthar.

Jag använder själv SampleTank och SampleTron utan problem. SampleMoog borde funka likadant.

Om det låter när du använder det virtuella klaviaturet, bör output-routing till kanaler i sequencer-programmet vara ok. Hur är det med MIDI-input? Det är en multitimbral plugg så man måste vara säker att man har ett MIDI-track med output till SampleMoog och att MIDI-kanalen för spåret stämmer med det man ställt in för instrumentet i SampleMoog. Knepigare än så bör det inte vara. Annars återstår väl bara att det är nån modulering från controllern som spökar (typ att moduleringshjulet styr en filter-parameter, typ freq cutoff, och att hjulet står på noll så att man inte hör något ljud).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...