FelixFelixs Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Nu är det så att mitt ljud inte fungerar sedan jag om installerade windows i för flera månader sedan och jag tänkte att det hade varit fint att ha. Men i enhetshanteraren så ligger " ljudstyrenhet för multimedia" under andra enheter med ett gult frågetecken. Dubbel klickar jag på den står det att den inte har någon drivrutin men grejen är den att jag inte vet vad jag ska ha för nån drivrutin. Hittar ingen skiva nånstans hemma och tänkte ladda ned den, men jag vet inte vad jag har för märke/version eller vad det nu är X(. Vet någon hur man tar reda på det och isåfall var jag kan ladda ner den. Snälla hjälp :|
n0m0ney Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 (redigerat) Du får gärna säga vad du använder för ljudkort 😆 EDIT: men jag vet inte vad jag har för märke/version eller vad det nu är X(. Betyder det att du inte vet vilket ljudkort du har? / Daniel Redigerat 20 juni 2009 av n0m0ney
Limpan Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Nu är det så att mitt ljud inte fungerar sedan jag om installerade windows i för flera månader sedan och jag tänkte att det hade varit fint att ha.Men i enhetshanteraren så ligger " ljudstyrenhet för multimedia" under andra enheter med ett gult frågetecken. Dubbel klickar jag på den står det att den inte har någon drivrutin men grejen är den att jag inte vet vad jag ska ha för nån drivrutin. Hittar ingen skiva nånstans hemma och tänkte ladda ned den, men jag vet inte vad jag har för märke/version eller vad det nu är X(. Vet någon hur man tar reda på det och isåfall var jag kan ladda ner den. Snälla hjälp :| Du måste ta reda på vilket ljudkort du har. Är ljudkortet integrerat med moderkortet är det lätt, då krävs bara drivrutiner för moderkortet där ljuddrivrutinerna oftast är inkluderade. Vet inte du inte vilket moderkort du har då blir det dock lite knepigt där oxå =) Har du möjlighet att öppna datorburken kanske det går att läsa sig till vad det är för något. /L
hegobald Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Har du ingen aning vilket ljudkort du har kanske programmet DriverMax kan hjälpa dig. Kolla in http://www.innovative-sol.com/drivermax/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.