Jump to content
Annons

Yamaha HS50 vs ADAM A7

Recommended Posts

jayjayjay (oregistrerad)
Postat

Båda känns jävligt prisvärda men jag vet inte, Yamaha monitorerna är ju mycket billigare och har 8" basar. Känns som man klarar sig utan sub då? Ska ju hålla på mest med hiphop och elektronisk musik så sub kanske är viktigt iaf...

Vilka hade ni tagit? Tänkt mest sitta och prodda i hörlurar så monitorerna är inte lika viktiga men behöver dom med

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Menar du HS80? HS50 har väl inte 8" element..?

När jag skulle köpa tyckte jag det var otroligt väldigt stor skillnad på HS80 och A7. A7 var flera snäpp bättre när det gäller tydlighet och upplösning. Visst kan de vara lite svåra att kontrollera basen med, men efter snart ett års användning har jag släppt tankarna på att skaffa en sub till dom, tycker helt enkelt inte det behövs. jag jobbar iofs på ganska svag volym men då tycker jag dom orkar med bra i hela registret. Dessutom tar HS80 mer plats än A7 vid arbetsplatsen.

Det är ändå vad du tycker som är viktigt eftersom det är du som ska använda monitorerna. HS80 är kanske ett prisvärt alternativ, det är bara du som kan avgöra det. Ta med dig lite musik du gillar och be att få A/B-testa dom på plats i musikaffären. Då kommer du (förhoppningsvis) få en klarare bild av vilka du gillar bäst.

Postat

Går inte att jämföra. Adam är så många gånger bättre på alla plan. Mer påkostade, bättre element, bättre bygge. Därav prisskillnaden. Punkt!

Därmed inte sagt att Yamaha HS80 är skit. Och 8" betyder inte alltid att dom spelar väldigt djupt, det beror på även bygget av lådan.

Gå till en butik med några skivor och lyssna så förstår du vad skillnaden innebär. Du kanske till och med gillar Yamahas ljud bättre, eller någon annan monitors.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.