Jump to content
Annons

Yamaha HS50 vs ADAM A7

Recommended Posts

jayjayjay (oregistrerad)
Postat

BÄda kÀnns jÀvligt prisvÀrda men jag vet inte, Yamaha monitorerna Àr ju mycket billigare och har 8" basar. KÀnns som man klarar sig utan sub dÄ? Ska ju hÄlla pÄ mest med hiphop och elektronisk musik sÄ sub kanske Àr viktigt iaf...

Vilka hade ni tagit? TÀnkt mest sitta och prodda i hörlurar sÄ monitorerna Àr inte lika viktiga men behöver dom med

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Menar du HS80? HS50 har vÀl inte 8" element..?

NÀr jag skulle köpa tyckte jag det var otroligt vÀldigt stor skillnad pÄ HS80 och A7. A7 var flera snÀpp bÀttre nÀr det gÀller tydlighet och upplösning. Visst kan de vara lite svÄra att kontrollera basen med, men efter snart ett Ärs anvÀndning har jag slÀppt tankarna pÄ att skaffa en sub till dom, tycker helt enkelt inte det behövs. jag jobbar iofs pÄ ganska svag volym men dÄ tycker jag dom orkar med bra i hela registret. Dessutom tar HS80 mer plats Àn A7 vid arbetsplatsen.

Det Àr ÀndÄ vad du tycker som Àr viktigt eftersom det Àr du som ska anvÀnda monitorerna. HS80 Àr kanske ett prisvÀrt alternativ, det Àr bara du som kan avgöra det. Ta med dig lite musik du gillar och be att fÄ A/B-testa dom pÄ plats i musikaffÀren. DÄ kommer du (förhoppningsvis) fÄ en klarare bild av vilka du gillar bÀst.

Postat

GÄr inte att jÀmföra. Adam Àr sÄ mÄnga gÄnger bÀttre pÄ alla plan. Mer pÄkostade, bÀttre element, bÀttre bygge. DÀrav prisskillnaden. Punkt!

DÀrmed inte sagt att Yamaha HS80 Àr skit. Och 8" betyder inte alltid att dom spelar vÀldigt djupt, det beror pÄ Àven bygget av lÄdan.

GÄ till en butik med nÄgra skivor och lyssna sÄ förstÄr du vad skillnaden innebÀr. Du kanske till och med gillar Yamahas ljud bÀttre, eller nÄgon annan monitors.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.