Jump to content
Annons

Nya focusrite saffire pro 24 eller e-mu 1616?


prototyp

Recommended Posts

Jag undrar villket ljudkort som är bäst!

Ljudkvalite, användbarhet O.S.V.!

Jag spelar endast in emd 1 mick.. rapp/sång!

Är det nya focusrite kortet något att rekomendera?

Hade först tänkt mig e-mu kortet för det har jag hört mycket bra om men så såg jag nyss det nya focusrite kortet.

Tack i förhand.

// Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Edit, visste inte att saffire kortet fanns med två preamps .

När jag själv var ny (är fortfarande) och frågade vilket så var jag också inne på saffire kortet, fast 24 och 40pro. Flera sa att saffire var en höjdare för det priset.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett väldigt nytt ljudkort från Saffire så det kan vara lite för tidigt att säga hur det står sig i jämförelse kanske!? Tyckte nån skrev i en tråd att det skulle komma i test, var det i nästa nummer av Studio? Tror inte någon sitter med både ett E-mu 1616 och ett Saffire Pro 24 för att kunna uttala sig om skillnaderredan nu i en en-till-en-test tyvärr.

Sedan en annan sak, E-mu 1616 har också möjlighet att tillkoppla ADAT, precis som Saffire Pro 24 - men det är lite lustigt att alla tillverkare pratar om antalet ingångar på det viset - det gäller Saffire, det gäller E-mu och en massa till. ADAT blir ju en apparat ytterligare att köpa...

På pappret ser man ju att Saffire-ljudkortet är ett firewire. E-mu 1616 är ju ett pci eller ett laptop-ljudkort (pcmcia, pc card typ II), beroende på vad man kopplar i andra änden av edi-kabeln. Pc card typ II är snabbast av de tre. Detta är dock teoretiska resonemang, det gäller att koppla till rätt dator också, kompatibilitet mellan märken, inga irq-konflikter.

För den som vill jämföra:

E-MU 1616:

Technical Specifications

General

Sample Rates: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192kHz from internal crystal or externally supplied clock (no sample rate conversion)

Bit Depths: 24 bit I/O, 32 bit processing

PCI Specification:

- PCI 2.2 Compliant

- Form Factor: Universal Keyed, Short PCI Card

- 3.3V I/O, 5V Tolerant

- PCI Bus-Mastering DMA subsystem reduces CPU usage

E-MU® E-DSP™ 32-bit DSP with 67-bit accumulator (double precision w/ 3 headroom bits)

Hardware-accelerated, 32-channel mixing, and multi-effects processing

Zero-latency direct hardware monitoring w/effects

ASIO2, WDM/MME/DirectSound, x64 Drivers

EDI (E-MU Digital Interface) proprietary 64-channel audio link over CAT-5 cable

Anti-Pop speaker protection minimizes noise during power on/off

Ultra-low jitter clock subsystem: < 1ns in PLL mode (44.1kHz, Opt. S/PDIF Sync)

Analog Line Inputs (4)

Type: servo-balanced, DC-coupled, low-noise input circuitry

A/D converter: PCM1804

Level (software selectable):

- Professional: +4dBu nominal, 20dBu max (balanced)

- Consumer: -10dBV nominal, 6dBV max (unbalanced)

Frequency Response (20Hz-20kHz): +0.0/-.03dB

Dynamic Range (1kHz, A-weighted): 112dB

Signal-to-Noise Ratio (A-weighted): 112dB

THD+N (1kHz at -1dBFS): -102.5dB (.0007%)

Stereo Crosstalk (1kHz at -1dBFS): < -120dB

Analog Line Outputs (6)

Type: balanced, AC-coupled, 2-pole low-pass differential filter

D/A converter: CS4392

Level (software selectable):

- Professional: +4dBu nominal, 20dBu max (balanced)

- Consumer: -10dBV nominal, 6dBV max (unbalanced)

Frequency Response (20Hz - 20kHz): 0.0/-.06dB

Dynamic Range (1kHz, A-weighted): 112.5dB

Signal-to-Noise Ratio (A-weighted): 112.5dB

THD+N (1kHz at -1dBFS): -98dB (.0012%)

Stereo Crosstalk (1kHz at -1dBFS): < -115dB

Combo Microphone Preamplifier/Hi-Z/Line Inputs (2)

Type: E-MU® XTC™ combo mic preamp and Hi-Z/line input w/ Soft Limiter

Gain Range: +60dB

Frequency Response (min gain, 20Hz-20kHz): +0.0/-0.1dB

Stereo Crosstalk (1kHz min gain, -1dBFS): < -115dB

Hi-Z Line Input:

- Input Impedance: 1Mohm

- Max Level: +18dBV (20.2dBu)

- Dynamic Range (A-weighted, 1kHz, min gain): 112.5dB

- Signal-to-Noise Ratio (A-weighted, min gain): 112dB

- THD+N (1kHz at -1dBFS, min gain): -102dB (.0008%)

Microphone Preamplifier:

- Input Impedance: 1.5Kohms

- Max Level: +6dBV (+8.2dBu)

- EIN (20Hz-20kHz, 150ohm, unweighted): -127dBu

- Signal-to-Noise Ratio (A-weighted, min gain): 112.5dB

- THD+N (1kHz at -1dBFS, min gain): -103dB (.0007%)

- Phantom Power: 48V

- Soft Limiter: 5dB max compression (software selectable)

Headphone Amplifier

Type: linear power amplifier

D/A converter: CS4392

Gain Range: 85dB

Maximum Output Power: 50mW

Output Impedance: 22ohms

Frequency Response (20Hz-20kHz): +0.0/-0.07dB

Dynamic Range (A-weighted): 112dB

Signal-to-Noise Ratio (A-weighted): 112dB

THD+N (1kHz, max gain): 600ohm load: -92dB

Stereo Crosstalk (1kHz at -1dBFS, 600 ohm load): < -100dB

Phono Input (stereo)

Type: RIAA equalized phono input

Maximum level:

- Professional: 60mV RMS

- Consumer: 15mV RMS

Input Impedance: 47Kohm

Frequency Response (20Hz - 20kHz): +0.1/-0.3dB

Signal-to-Noise Ratio (15mV RMS unbal input, A-weighted): 96dB

THD+N (1kHz, 15mV RMS input): -88dB (.004%)

Stereo Crosstalk (1kHz at -1dBFS): < -80dB

Digital I/O

S/PDIF:

- 2 in/2 out coaxial (transformer coupled)

- 2 in/2 out optical (software switched with ADAT)

- AES/EBU or S/PDIF format (software selectable)

ADAT:

- 8 channels, 24-bit @ 44.1/48kHz

- 4 channels, 24-bit @ 88.2/96kHz (S-MUX compatible)

- 2 channels, 24-bit @ 176.4/192kHz

MIDI

- 2 in, 2 out

Synchronization

Internal crystal sync at 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192kHz

External sample rate sync via

- ADAT (44.1 - 192kHz)

- Optical S/PDIF (44.1 - 96kHz)

- Coaxial S/PDIF (44.1 - 192kHz)

SMPTE/LTC/MTC (via optional Sync Daughtercard)

- 24, 25, 30 drop-frame, 30 non-drop

- SMPTE to MTC, MTC to SMPTE Conversion

- SMPTE Striping

- Flywheel/Jam/Regenerate

Retail Box Contents:

E-MU 1010 PCI Card

E-MU MicroDock

EDI (E-MU Digital Interface) cable (3 meter)

Universal power adapter

MIDI breakout cable

Quick Start installation guide

E-MU Digital Audio Systems CD-ROM

- Windows® XP and x64 Drivers

- E-MU PatchMix DSP

- E-MU Power FX

- E-MU E-DSP Effects Library - Owner's Manual and Tutorials

E-MU Production Tools Software Bundle CD-ROM

- Cakewalk SONAR LE

- Steinberg Cubase LE

- Ableton Live Lite 4 for E-MU

- Steinberg Wavelab Lite

- IK Multimedia AmpliTube LE

- IK Multimedia T-RackS EQ

- Minnetonka diskWelder BRONZE

- SFX Machine LT

- E-MU Proteus X LE (over 1000 sounds included)

Minimum System Requirements:

Intel® or AMD® processor - 1 GHz or faster

Intel, AMD or 100% compatible motherboard & chipset

Microsoft® Windows® XP (SP 2) or Windows XP x64

(Windows Vista 32 or 64 drivers at web site)

256MB System RAM

900MB of free hard disk space for full installation

PCI 2.1 compliant slot for E-MU 1010 PCI card

CD-ROM/CD-RW or DVD-ROM drive required for software installation

XVGA Video (1024 X 768)

SAFFIRE PRO 24:

Performance Specifications

Conversion performance

• Dynamic Range = 110dB (A-wieghted)

• Clock jitter < 250 picoseconds

• THD+N AMPL = -109dBFS 'A' weighted

Microphone Inputs

• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1 dB

• THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)

• Noise: EIN > 125dB (128dB analogue to digital) (measured at 60dB of gain with 150 Ohm termination (20Hz/22kHz bandpass filter)

Line Inputs

• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB

• THD+N: < 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)

• Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)

Instrument Inputs

• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB

• THD+N: 0.004% (measured with 0dBu input and 20Hz/22kHz bandpass filter)

• Noise: -87dBu (20Hz/22kHz bandpass filter)

Front and Rear Connectivity

Analogue Channel Inputs (Inputs 1-4)

• 2 x XLR Mic/Line Neutrik Combi-Jacks (Inputs 1-2)

• 2 x XLR Instrument Neutrik Combi-Jacks (Instrument on inputs 1 and 2 only)

Automatic switch of Mic / Line (inserting a jack switches from Mic to either Line or Instrument (instrument selected via the software control panel)

Line inputs 3-4 have low and high gain settings can be controlled from the Saffire MixControl software (low gain being the default)

Digital Channel Inputs (Inputs 5-14) 44.1-96kHz

• Stereo S/PDIF input on RCA

• 1 x 8 channel ADAT input on Optical Connector (SDPIF 3&4 set in preferences menu)

Analogue Audio Outputs (Outputs 1-6)

6 x TRS analogue outputs (Outputs 1-6)

1 x TRS stereo headphone output (headphone mix 1 same as outputs 3 & 4)

Digital Channel Outputs (Outputs 7-8) 44.1-96kHz

• Stereo S/PDIF output on RCA

Other I/O

• 1 x 6-pin Firewire socket

• 2 Standard 5-pin DIN MIDI connectors: In and Out

• 12V DC power input connector for use with external PSU

Weight and Dims

• 1.6kg / 3.5 lbs

• 215mm / 8.5" (W) x 45mm / 1.8" (H) x 220mm / 8.65" (D)

🙂

taglatelle á la salmon//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det nya saffirekortet är säkert något att rekommendera. Men som sagt var ingen har ju testat det än. Men om det är i omkring den prisklassen du rör dig tycker jag du även ska ta och titta på något av tc electronics konnektkort : http://www.tcelectronic.com/ComputerRecording.asp De har även testats i Studio och många andra tidningar. Ta och läs på bedömingarna av dem med.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Konnekt 24 t.ex. verkade vara ett mycket bra ljudkort, när jag skulle byta från mitt dåvarande ljudkort till ett nytt eftersom jag hade bytt laptop till en med en annorlunda bestyckning. Men då läste jag en del om att Konnekt 24 var känsligt när det gällde vilka som tillverkat FW-chipset. Det mynnade ut i att jag köpte ett M-Audio Fast Track Ultra, vilket jag är nöjd med!

emu1616pci.jpg

3719.jpg

audiointerfaces05_l.jpg

fasttrack_ultra_v2008.jpg

🙂

tv//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

E-MU 1616:

- Frequency Response (min gain, 20Hz-20kHz): +0.0/-0.1dB

- Input Impedance: 1.5Kohms

- Max Level: +6dBV (+8.2dBu)

- EIN (20Hz-20kHz, 150ohm, unweighted): -127dBu

- Signal-to-Noise Ratio (A-weighted, min gain): 112.5dB

- THD+N (1kHz at -1dBFS, min gain): -103dB (.0007%)

- Phantom Power: 48V

- Soft Limiter: 5dB max compression (software selectable)

SAFFIRE PRO 24:

• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1 dB

• THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)

• Noise: EIN > 125dB (128dB analogue to digital) (measured at 60dB of gain with 150 Ohm termination (20Hz/22kHz bandpass filter) )

En liten jämförelse mellan de två i rubriken om man fokuserar på mikingångarna... Som framgår så "vinner" E-mu-ljudkortet något vad avser frekvensgångens avvikelse (freq resp +/-), total harmonisk distorsion(thd) och brus (noise), men väl värt att notera är dock att värdena dem emellan är mycket snarlika. Dessutom, hur har mätningarna skett? Det inverkar naturligtvis.

🙂

spela in//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

To complete the comparison:

KONNEKT 24:

EIN @ Rg = 150 ohm, Max. Gain < -127 dBu

THD+N, Min. Gain < -100 dB (0.001%) @ 1 kHz, -1 dBFS

SNR, Min. Gain >109 dB(A), >106 dB, 20 Hz to 20 kHz

M-AUDIO FAST TRACK ULTRA:

SNR (min gain, no pad) -103dB, A-weighted

Dynamic Range (min gain, no pad) 103dB, A-weighted

THD+N (min gain, no pad) 0.002% (-94dB) @ -1dBFS, 1kHz

Frequency Response 20Hz to 20kHz, +/- 0.1dB

🙂

glass//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allesammans 🙂 gud vad jag älskar er på studio när ni ger så många super grymma svar!

Tack så mycket!

Alltså jag har ett konnekt 24d just nu men det säljs för 3500kr på måndag p.g.a. att jag inte är så nöjd med det! Alltså pre-ampsen kan man inte klaga på eller något annat på ljudkortet men det är som någon annan sa att kortet är känsligt beroende på villket FW chip man har i datorn!

Plus att när jag ska spela in seriöst måste jag stänga ner hela internet för mitt trådlösa internet ger några slags störningar så det blir inge bra alls med mitt ljudkort.. Jag måste köra konnekt i "SAFE MODE 3" hela tiden! När "NORMAL" är det vanliga :rolleyes: Normal kan jag köra på när ja stängt ner internet o.s.v.

Jag undrar om ni tror det kommer bli samma sak om jag köper Saffire kortet !? Alltså att det blir störningar mellan kortet och mitt internet..

Har läst på lite och det ska tydligen vara helt normalt att det blir så.. Men blir det så med alla kort? (läsde det nämligen från tc's forum!)

Jag kommer köra e-mu kortet i en stationär dator om det blir de kortet!

Har ingen super duper dator för tillfället men duglig. Ska köpa ny nu i sommar efter jag sommar jobbat.

Och på jämförelserna är E-mu kortet bättre sa ni?

Därför undrar jag om saffire är något att satsa på.. Det stod att man får focusrite kompressor, EQ, gate & något mer när man köper kortet och dom har väll bra VST pluggar har jag hört iallafall !?

Alltså detta är OTROLIGT jäkla svårt ska jag säga haha 🙂 Jag är inte så jätte kunnig (därför vänder jag mig till er) och har grymt svårt att bestämma mig och jag ska köpa det nya kortet nästa vecka..

Dessa TRE kort står det mellan; Focusrite Saffire Pro 24.

M-Audio Profire 610.

E-mu 1616 (till stationär dator)

Alla säger villket dom tycker. 🙂 Uppskattas SKIT mycket att ni tar er tid! Riktigt snällt av er.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ta saffire. För att alla är i samma klass ungefär. Man saffire har bra preamps och stabila drivisar. Det är ett bra kort helt enkelt. Plus att det är snyggt :rolleyes:

Att det blir störningar tycker jag är konstigt :s...Men då kommer det likaså kunna bli det med saffire kortet med. Jag skulle försöka lösa det istället för att köpa nytt. Eftersom du inte vet fall det kommer hjälpa. Har du trådlöst via usb, pcie eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Via PCI!

Tycker saffire kortet är sjuukt snyggt 🙂

Kostar bara 3300 på www.thomann.de :rolleyes: Grymt som fan!

E-mu kostar t.ex. 3800 ungefär!

Alltså det finns en grej man laddar ner från tc electronics hemsida! "DPCSPIKERCHECKER TOOL" och där står det om man ska ha på normal, safe mode 1, 2 eller 3! För mig står det 2.

Det står typ "kolla internet uppkopplingen" eller nått. Så vet att det är för internet. eftersom när jag tar bort internet när jag ska spela in något seriöst då funkar det.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske räcker med att du köper ett nytt kort. Det kostar ju inte mera än 200kr eller 99 kr via usb om det kan funka. Om det inte går så är det kanske din dator-modekortet som inte är det bästa. Eller så löser saffire problemet.

Vem vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Dessa TRE kort står det mellan; Focusrite Saffire Pro 24.

M-Audio Profire 610.

E-mu 1616 (till stationär dator)

Mvh Douglas

Det är väl vad jag vet inte klart än när Saffirekortet släpps i svenska butiker. Men det lär som sagt var inte vara dåligt och du får med bra pluggar också. Det är en klar fördel för det kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man överhuvudtaget ha på Internet samtidigt som man har tänkt spela in?

Den tanken skulle jag aldrig ha.

[skit också - skrev ett jättelångt inlägg här men plötsligt visade sig timglaset och så försvann hela skiten plötsligt]

Skriver igen, om jag orkar...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ha på internet? Alla sitter väl idag med bredband som ständigt är uppkopplade? Jag är ju uppkopplad nu och sitter här och spelar in nu men inga problem med det.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant.

Jag kan inte ha på mitt bredband (3 trådlöst) eller min mobiltelefon (3G) på i samma rum som min tv för då blir bilden bara sämre och sämre... till slut slocknar den - som igår.

Jag har verkligen inte Internet på jämt och ständigt. Vissa dagar inte alls. Jag tar väck modemet, in och ut, in och ut...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen Douglas!

Försöker igen då... 🙁 med ett inlägg till (även om jag nu mer än halverar det) ...

För att krångla till situationen ytterligare kan jag även rekommendera Terratec x24 fw som ett alternativ. Det är ett firewire-ljudkort i proversion, till priset 2900 kr hos Jam och för 3800 kr får man förutom ljudkortet även en mjukvarusynth kallad Komplexer. Det var ett av de ljudkort jag valde mellan när jag var tvungen att byta ljudkort eftersom min nya laptop saknade pc card typ II-slot och adaptern jag köpte inte fungerade. Till slut blev det dock ett M-Audio FTU (Fast Track Ultra) med 4 mikpreamps på fronten och möjlighet att koppla till ytterligare upp till 4 mikar för separata spår med externa mikpreamps. Sedan är detta med ljud en högst individuell fråga - kanske du tycker bättre om Terratec-kortet än jag gjorde (det var bra men sämre än M-Audio FTU, tyckte jag).

Det bästa är att lyssna på olika ljudkort med samma material (en och samma låt på medhavd cd) och med samma lyssning (helst medhavda hörlurar)! Så du inte råkar ut för samma sak som jag när jag var tvungen att vänta kvar 1.5 timme i butiken eftersom den ende som sett att det var mina egna lurar jag hade med mig in var på långlunch när jag skulle gå därifrån... En och samma butik har ju inte heller ALLA de ljudkort man kan vara intresserad av att välja mellan, inte installerade iaf.

Konnekt 24D, M-Audio Fast Track Ultra, M-Audio Profire 610 och Terratec x24 fw ger alla tillgång till 2 hörlursutgångar. Inte för att det skulle vara avgörande vid valet av ljudkort kanske, men iaf...

E-mu 1616 och Saffire Pro 24 saknar detta.

E-mu 1616 pci (Microdocken plus pci-kretskortet) finns hos Thomann för 3886 kr plus frakt.

E-mu pc cardbus (instickskort för Microdocken till laptop=) säljs av MB för = ca 2231 kr.

E-mu pci 1010 (kompl.kort för stationär pc för Microdocken) säljs av MB = 2495 kr.

E-mu pci 1010 säljs dock av Thomann i Tyskland för = ca. 1443 kr plus frakt.

Jag säljer mitt E-mu 1616 med instickskortet för pc card typ II (laptop). Inte för att det är sämre utan för att det inte passade rent fysiskt till min Toshiba laptop. E-mu har också valt att satsa vidare på Microdocken (lådan som ingår i ett E-mu 1616 t.ex.) för flera år framöver. Förutom ett pc card typ II-instickskort (för laptop) och ett pci-kort (för stationär dator) så kommer det även ett pci express-kort (för stationär dator) i sommar och rykten gör gällande att även ett express card (för laptop) är på väg. Alla möjliga att koppla till denna Microdock... Vann jag på Joker ikväll så kan jag behålla mitt E-mu 1616, för då köper jag en Frost stationär dator. För allra helst ska man ha en dedikerad dator, utan att blanda in Internet överhuvudtaget. Jag måste dock ha en lappis kvar, för diverse och för att kunna spela in trumset då och då på plats - med M-Audio FTU är det en smidig lösning. Vem vill kånka med en stationär burk plus skärm vid de tillfällena? Men jag räknar inte med att vinna på Joker, så mitt E-mu 1616 pcmcia (pc card typ II) går iväg denna månaden.

Observera att det finns nyare adapters för pc card till express card, enligt E-mus eget forum liksom pc card till pci-adapters som lär fungera klanderfritt till en bråkdel av priset, 300-500 kr.

Men då pratar vi inte E-mu utan piratgrejer.

När vi kommer till detta med snygghet på ljudkort (kan ljudkort vara snygga?), så tycker jag inte alls att Saffire Pro 24 är snyggast. Konnekt 24D ser väl bra ut? Jag är dock lite impad av Saffire eftersom min husgud Randy Bachman gitarrist och kompositör sedan 50 år valt att göra sig av med sina gamla Neve m.m. till förmån för Saffire stuff. Det var intressant att läsa.

M-Audio Profire 610 skulle jag nog inte välja. M-Audio Fast Track Ultra kör - liksom Profire 610-ljudkortet - med de välrenommerade mikpreamparna med Octane-teknologi. Skulle jag vara tvungen att välja, så skulle jag säga att ljudet från E-mu 1616 är jag nöjd med till 100%, medan ljudet från M-Audios mikpreampar är jag nöjd med till 99%. Det är litelitelite vassare, varför man får jobba med eq-n en del på vissa röster. Sedan påverkar ju så mycket annat också för det slutgiltiga resultatet; kablar, hörlurar, mikrofoner, högtalare... Skillnaden mellan E-mu 1616 och M-Audio FTU är dock mycket liten och med de många in- och utgångarna (och priset jag fick ge till butiken i England), så är jag ändå mycket nöjd med M-Audio-ljudkortet! Det är ju dessutom ett usb2-ljudkort och med de förutsättningar (irq-listan) som fanns i min Toshiba-laptop så var det egentligen det enda alternativet för egen del.

Min fråga är: varför vill du ha ett ljudkort med så många in- och utgångar som dessa ljudkort har när du ändå tänker använda endast en enda mikingång?? Men kanske är det så att om man väljer ett ljudkort med "bara" 1-2 mik-/instrumentingångar, så kanske det även faller lite i ljudkvalitet?

Jag skulle aldrig ha Internet igång samtidigt som jag har tänkt spela in... Upplever en del störningar i form av digitalt fnissel då själv här. Skulle heller aldrig ha inkopplat de särskilda hårddiskar jag använder för andra ändamål än Internet, när jag använder Internet. Sedan vid inspelning så stänger jag ned alla bakgrundsprogram, antivirus m.m. En process som tar cirka en kvart. Går på ett kick m.a.o.

27 juni tror jag att jag läste nånstans igår att Saffire Pro 24 skulle testas iaf - var det i Studios nästa nummer?

🙂

sennheiser och blomkålsgratäng//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...