Jump to content
Annons

Recommended Posts

bjosal (oregistrerad)
Postat

Jag har fått hjärnsläpp, det var länge sedan jag lekte med min Cubase SE3 och nu vil jag få ut en MP3 från en produktion. Men, hjärnan brinner - hur fan gör jag?? Hjälp please! 😉

Annons
TykoR (oregistrerad)
Postat

Det gar inte om man inte köper till nagon slags mp3 plugg har jag för mig. Eventuellt gar det ett antal ganger som prov sedan maste man köpa till nagot har jag för mig. Annars är det bara att markera stereosparet, ga i akriv/exportera och välja mp3 format (med reservation för att jag kan blanda ihop da jag inte just nu sitter vid dator med Sonar pa).

Ludde46 (oregistrerad)
Postat

Exportera det som *wav..ladda sen ner lame mp3...den e gratis och konvertera från wav till mp3 där

annars har jag för mig att man bara får 30 mp3 encodingar med se ?

bjosal (oregistrerad)
Postat
Exportera det som *wav..ladda sen ner lame mp3...den e gratis och konvertera från wav till mp3 där

annars har jag för mig att man bara får 30 mp3 encodingar med se ?

Ahh, men när jag försöker exportera så får jag en varningsruta som säger något om att jag inte har satt höger och vänster någonting. (Är inte vid den datorn nu så kommer inte ihåg vad det står...) Jag vill gärna exportera men förstår inte riktigt hur man gör... 🙂

bjosal (oregistrerad)
Postat
Snackar vi Sonar eller Cubase?
Cubase SE3 versionen. Frågan är alltså - vad fan gör jag för att få ut en .waw fil från cubase, förstår inte riktigt momentet att exportera. 😉
Ludde46 (oregistrerad)
Postat

I mitt se så drar jag ett streck med pennan ovanför musiken...left och right locator...det blir blått i mitt..sen väljer du audio mixdown..sen skall det som är mellan vänster och höger locator exporteras

bjosal (oregistrerad)
Postat
I mitt se så drar jag ett streck med pennan ovanför musiken...left och right locator...det blir blått i mitt..sen väljer du audio mixdown..sen skall det som är mellan vänster och höger locator exporteras
Woj, tack för hjälpen, det var ju enkelt så! Dessutom märkte jag att det fanns bra info i Help operation manual. Tack.

Men - när jag kom så långt och sedan försöker att skapan en fil från File/export/audio mixdown så blir det problem... jag väljer till exempel följande inställningar: Filename: Justglow, Files of type: Wave File (.wav), Coding: PCM/undrompressed waves, Attributes: [tom, går inte att välja något], Channels: Stereo Interleaved, Resolution: 16 bit, Sample rate: 44.100 kHz, Outbupt: Sterero out sterero.

När jag gör dessa inställnignar och klickar på "Save" så får jag fram felmeddelandet: "AN ERROR OCCURED DURING THE EXPORT".

Vet du vad jag gör för fel? Please..

Jag har också försökt exportera till andra format men får fel meddelande där också. Försökte BTW köpa MP3 programmet från Steinberg hemsidan, men den verkar vara borta den versionen därifrån.

bjosal (oregistrerad)
Postat
Woj, tack för hjälpen, det var ju enkelt så! Dessutom märkte jag att det fanns bra info i Help operation manual. Tack.

Men - när jag kom så långt och sedan försöker att skapan en fil från File/export/audio mixdown så blir det problem... jag väljer till exempel följande inställningar: Filename: Justglow, Files of type: Wave File (.wav), Coding: PCM/undrompressed waves, Attributes: [tom, går inte att välja något], Channels: Stereo Interleaved, Resolution: 16 bit, Sample rate: 44.100 kHz, Outbupt: Sterero out sterero.

När jag gör dessa inställnignar och klickar på "Save" så får jag fram felmeddelandet: "AN ERROR OCCURED DURING THE EXPORT".

Vet du vad jag gör för fel? Please..

Jag har också försökt exportera till andra format men får fel meddelande där också. Försökte BTW köpa MP3 programmet från Steinberg hemsidan, men den verkar vara borta den versionen därifrån.

Case Closed vänner! Allt under kontroll, jag hade blandat ihop vänster och höger marker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.