Jump to content
Annons

Kompatibelt FW-kort till digidesign


krillepille

Recommended Posts

Var kan man köpa de Firewirekort som digidesign rekomenderar för digi 002r, Pro Tools användare till pc? Exempelvis Siig. Har ett Belkin kort med Texas Instrument komponenter som jag blev rekomenderad att köpa, men 002an förlorar kontakten med min dator och hänger sig. Det är inget fel på ljudkortet då det fungerar i andra datorer.

Tack för hjälpen!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det är förmodligen inte heller fel på ditt belkin kort. Har du provat det i någon annan dator? Är det pci eller pcie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förmodligen inte heller fel på ditt belkin kort. Har du provat det i någon annan dator? Är det pci eller pcie?

Jag har inte provat i en annan dator, men det ska jag göra 🙂 Det är ett PCI kort:

http://www.dustinhome.se/pd_5010056353.aspx

Jag är heller inte så värst haj på datorer så jag är oerhört tacksam om du har tips!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förmodligen inte heller fel på ditt belkin kort. Har du provat det i någon annan dator? Är det pci eller pcie?

Du har så rätt så...

Har nu provat kortet i en annan dator och där är det inga problem.

Idéer på vad jag ska hitta på nu?

Win XP Pro 2002 service pack 2

Fujitsu Siemens

Pentium 4 cpu 3.00 GHz

2.99 GHz 1.93Gb ram.

Har provat alla pci platser. Kan inte se i enhetshanteraren att det skulle vara några konflikter.

Vad som händer är att den lilla 1394 indikeringslampan tänds upp på digi 002-an när jag exempelvis kör media player, winamp eller pro tools, för att några sekunder senare slockna då datorn "fryser" och jag måste tvångsavsluta.

Trodde först att det var "Power Harness default", vilket det inte var då 002an fungerar på andra datorer.

Jag behöver verkligen hjälp med det här!

Tack ska ni ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

´När jag för några år sedan hade ett 002 rack så testade jag 3-4 olika FW kort. innan jag kom på att det är Texas instrument kort man ska ha

Det är ett belkinkort med Texas Instrument komponenter. Och kortet fungerar med min 002a i en annan dator...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...