Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har precis skaffat mig en mpc 1000 och en roland jv 1080.

Jag har tänkt mig att jag ska styra 1080n med ett gammalt casio keybord jag har ståendes hemma.

Det jag vill göra är att styra patchar och spela ljuden från min 1080 med hjälp av min casio, men jag vill kunna styra trummorna från jv:n med min mpc och jag vill att allt börjar spela så fort jag trycker på play på mpc:n.

Mpc:n har 2st midi in och 2st midi ut

1080:n har 1 midi in 1 ut och 1 thru

Casion har 1 midi in och 1 midi ut

Kanske blev lite rörigt nu, men min fråga är: Hur ska jag koppla för att få det att fungera så som jag vill? Kommer det att behövas en midisplitter osv?

Annons
Postat

Om jag förstår dig rätt så vill du styra 1080 från två källor?

I så fall behöver du en midi merge-box, där du kopplar in källornas utgångar i mergeboxens ingångar - och utgången från mergeboxen kopplar du till 1080's ingång.

Postat
  Claes sa:
Om jag förstår dig rätt så vill du styra 1080 från två källor?

I så fall behöver du en midi merge-box, där du kopplar in källornas utgångar i mergeboxens ingångar - och utgången från mergeboxen kopplar du till 1080's ingång.

Fast MPC'n har ju 2st midi in så det bör funka. Kolla i manualen där brukar sånt stå beksrivet väldigt tydligt.

Postat

Jag har köpt alla saker begagnade, så det blir nog till att ladda ner manualerna då. Hade varit lättare här trodde jag 😮 har precis börjat lira hårdvara. Men i alla fall, är det någon som kommer på en lösning så skriv, för tusan bövlar, undertiden så letar jag upp någonting i manualerna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.