Fryder Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 KĂ€ra vĂ€nner, jag behöver lite rĂ„d! Jag har en Mbox2 med Pro Tools 7.4.2 och en Macbook med 2 GB ram och 2.4 GHz Intel Core 2 duo. Jag Ă€r lite sugen pĂ„ att prova Pro Tools 8, men jag har egentligen inte kollat sĂ„ noga pĂ„ de nya funktionerna osv. jag har bara hört att det ska vara bra. Min första frĂ„ga: Ăr det vĂ€rt att uppgradera till Pro Tools 8 och kommer jag mĂ€rka bĂ€ttre eller sĂ€mre prestanda? Min andra frĂ„ga: Finns det möjlighet att köpa en upgrade version av Pro Tools 8 (alltsĂ„ frĂ„n 7.4 till 8) eller mĂ„ste jag köpa full version av 8:an? Tack pĂ„ förhand Fryder
maart (oregistrerad) Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 Tycker absolut du ska uppgradera till PT8. Det Àr ett vÀldigt kraftfullt program för musikskapande och att det följer med massa effektplugins och instrument gör inte saken sÀmre. Om det Àr mer resurskrÀvande Àn 7.4 vet jag inte, har inte mÀrkt nÄgon större skillnad. Skulle tro att din dator orkar det helt okej. HÀr kan du köpa det (som nerladdning) pÄ Digistore: http://store.digidesign.com/sv/index.cfm?p...10%2D59818%2D00
Fryder Postat 29 maj 2009 TrĂ„dstartare Postat 29 maj 2009 Tycker absolut du ska uppgradera till PT8. Det Ă€r ett vĂ€ldigt kraftfullt program för musikskapande och att det följer med massa effektplugins och instrument gör inte saken sĂ€mre.Om det Ă€r mer resurskrĂ€vande Ă€n 7.4 vet jag inte, har inte mĂ€rkt nĂ„gon större skillnad. Skulle tro att din dator orkar det helt okej. HĂ€r kan du köpa det (som nerladdning) pĂ„ Digistore: http://store.digidesign.com/sv/index.cfm?p...10%2D59818%2D00 Tack för svaret, jag Ă€r riktigt sugen pĂ„ att köpa det! đ
zagor Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 kör pÄ, PT 8 Àr en riktigt bra program, utan tvekan den bÀsta och mest omfattande update hittills!
derfkir Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Vilken version Àr bÀst för en nybörjare som mig. Har sett pt och datorer pÄ vykort, typ. Har nu köpt en digi 003 dÀr 7.4 ingick med möjlighet att uppdatera till pt8. Vilken av versionerna tror ni Àr lÀttast att lÀra sig?
Anders F Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Vilken version Ă€r bĂ€st för en nybörjare som mig. Har sett pt och datorer pĂ„ vykort, typ. Har nu köpt en digi 003 dĂ€r 7.4 ingick med möjlighet att uppdatera till pt8. Vilken av versionerna tror ni Ă€r lĂ€ttast att lĂ€ra sig? Hejsan Jag tror inte det Ă€r nĂ„gon skillnad i inlĂ€rningströskeln mellan dem. Om du Ă€r van vid 7.4 sĂ„ kommer det gĂ„ rĂ€tt snabbt att hitta i nya 8:an ocksĂ„ đ MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.