Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har gjort en mix( vanliga mp3-spår ihop-mixade) som ska skickas in till en tävling senast på Söndag.

Men när jag skulle exporta den så blev hela skiten i Mono och låter så jädrans burkigt!

Har hört om att man kan lägga på s.k "stereo-effekter", men vet inte hur...kan man inte bara välja ett alternativ i Export som är i stereo? och vart hittar man det?

VÄÄÄÄLDIGT tacksam för svar snarast!

MVH

Robin

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

När du exporterar dyker ett fönster upp, där kan du kryssa i om du skall exportera i stereo eller mono.

GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fy fan vad ruttna Ni är 😛

Det är hans första inlägg och Ni bara jävlas med honom.

Alla har varit nybörjare ngn gång, men det verkar som Ni anser er vara födda med ettor och nollor i ådrorna.

Ta bort ettorna, så visar det sig, vad Ni har kvar i skallen!

Som Dr loop skrev.

När du mixar ner, "Audio mixdown" finns det kryssrutor.

Välj Stereo Interleaved. 16 bit 4100, till wav format.

Iaf SX3 gör inte bra mp3 upplösning, så välj ett annat program och gör om det till mp3.

Om du har gjort projektet i 24 bitar, lägg effekten UV22 hr på masterkanalen. Välj normal/16 bit resolution.

Om jag är otydlig, eller om du vill slippa taskiga kommentarer, Pma mig.

Lycka till!

GIGAN

Redigerat av GIGAN
Postat
Alla har varit nybörjare ngn gång

vem tror du manualen är till för?

dom som redan kan eller dom som inte redan kan?

eller menar du att det är för svårt att läsa?

Postat

Om man kanske skulle bidra med ännu ett seriöst svar här i denna tråd 😄

När du exporterar så kan du kryssa i "mono export", så det är möjligt att du har haft den ikryssad under exporteringen. Om inte så kolla panoreringen av masterkanalen (högerklicka på pankontrollern och välj en av de andra alternativen för att kolla varje stereokanal)

Ett annat alternativ kan du vara att du inte valt "stereo out" som vald källa för exporteringen.

post-8355-1244020260_thumb.jpg

Postat

Sorry men allt som är off topic är nu bortrensat efter anmälan. Surt men så är det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.