StudioHenrik (oregistrerad) Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Hej Jag funderar på att skaffa mig en kombinerad kontrollenhet och ljudinterface som t.ex. M-Audio ProjectMix I/O eller Digidesign 003. Jag undrar vilka fler det finns att välja mellan? Jag behöver minst 16 ingångar totalt. Ju fler mikrofoningångar desto bättre. Jag använder Logic Pro 8. Om ni inte kan komma på några fler alternativ på kombinerade kontrollenheter med inbyggt ljudinterface får ni gärna komma med förslag på bra kontrollenheter och ljudkort som har minst 8 mikrofoningångar och totalt minst 16 ingångar. Det är även bra om priset inte överstiger 50.000kr
Neosus Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 (redigerat) Cakewalk SONAR V-STUDIO 700 Edit: Fast den har bara 8 mikrofoningångar iofs.. Men går att bygga ut. 😄 Redigerat 28 maj 2009 av Neosus
Pesek Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Denna kanske? http://www.tascam.com/products/fw-1884;9,14,46,14.html Kostar 13700:- hos Thomann avrundat uppåt 😄
StudioHenrik (oregistrerad) Postat 28 maj 2009 Postat 28 maj 2009 Tack för tipsen! Jag har kollat på vilka kontrollenheter med inbyggt ljudinterface som finns på www.thomann.de/se. Jag gillar verkligen SSL MATRIX men tyvärr kostar den för mycket för mig. Jag undrar om någon har arbetat med både Mackie Control Universal Pro och M-AUDIO PROJECTMIX I/O och kan tala om för mig om de skiljer sig mycket åt att använda som kontrollenheter?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.