Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej köpte ett par nya Alesis monitor two i en musikaffär som kursade för några år sedan de kommer säkert till användning någon gång tänkte jag.

De är lite stora för min studio men det är väl inga skräp högtalare?

Och nu har jag börjat införskaffat ett hyfsat ljudkort 10 in 10 ut och Sonar 8 + studio mickar så de ska köras i gång under veckan.

Men vad ska jag satsa på för steg för att driva dessa de har 10"bas och är ganska stora så de behöver nog lite power

Har en JVC klass A stärkare på 120w den är ganska kraftfull men har inbyggd EQ något som jag inte gillar den orkar driva högtalarna men är inte säker på att den inte färgar ljudet på något vis.

Sedan har jag också ett Qse Pa slutsteg på 150w det har jag inte testat mer än att det fungerar det har bara volym kontroller.

Ska jag satsa på en ny stärkare vad i så fall.

alesis.gif

27613810.jpg

Redigerat av Bbenderman
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.