Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Focusrite Saffire Pro 10 iO. Ja hur ska jag koppla på bästa sätt.

Monitorer i output 1 och 2 låter vettigt men vad är resten av utgångarna till.

Jag ska köra live inspelningar.

Eller ska jag köra Monitorer i hörlurs utgångar det är 2st sådana

Jag ingen instruktionsbok så ni får bistå med hjälp

Kör Sonar 8 det är också svårt som ny börjare att komma i gång med.

Ge mig några tipps så är jag snart på benen själv.

Om jag ska lägga ett sång spår på kanal nr7 kommer utgång 7 ha bara sång då?

Om sångaren vill höra sig själv i lurarna och resten av musiken vad finns det för möjligheter.

Det skulle följa med Compressor läste jag men hittar ingen på Cd skivan som var med ljudkortet,

Många olika frågor men vill i gång 🙁

Annons
Postat (redigerat)

monitorerna kan du köra på output 1-2. hörlurs utgångarna kan du lämna åt just hörlurar eftersom det sitter hörlursförstärkare kopplade till dom. De andra utgångarna har du ifall du Till exempel har flera monitorer eller extern hårdvara som du vill koppla till ditt ljudkort. Du har en medföljande Dsp mixer som du kan andvända till latency fri lyssning eller routa ingångar och utgångar. du spelar in på din DAW Sonar där du sedan kan spela upp det spår du just spelat in med andra spår och där du kan redigera,mixa och lägga till olika plugins tillexempel compressor,reverb,delay osv.. osv..

Redigerat av Gagge
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Du kör lyssning via hörlursutgångarna och behöver du ytterligare individuell lyssning via hörlurar vid liveinspelning så kan du ju routa i programmet via buss och snabla ut det via dom andra utgångarna för lyssning med hjälp av extra hörlursförstärkare. Utöver det så blir dom bara bonus om du inte har nån extern hårdvara att loopa ut till och tillbaka till din mix.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.