Jump to content
Annons

Jackson PC1 sound


Joey

Recommended Posts

Satt och tittade på Phil Collen (Def Leppard) när han demade sin Jackson PC1 signature gura.

Den har någon typ av sustain mic i halsläget och när den va påslagen så kunde han i princip hänga på en ton i oändlighet. Nu till min fråga finns det någon typ av stompbox, pedal av något slag som kan återskapa denna jäkligt coola effekt ?? Eller något liknande.Skulle passa min spelstil enormt , guran jag kör på är en Ltd ec500 btw. Vet att man kan få till något åt det hållet med en E-bow men det verkar lite struligt att hålla på med

Tjohej!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Satt och tittade på Phil Collen (Def Leppard) när han demade sin Jackson PC1 signature gura.

Den har någon typ av sustain mic i halsläget och när den va påslagen så kunde han i princip hänga på en ton i oändlighet. Nu till min fråga finns det någon typ av stompbox, pedal av något slag som kan återskapa denna jäkligt coola effekt ?? Eller något liknande.Skulle passa min spelstil enormt , guran jag kör på är en Ltd ec500 btw. Vet att man kan få till något åt det hållet med en E-bow men det verkar lite struligt att hålla på med

Tjohej!!

Jag har i ägo en Charvel Jacksson och den var i original utrustad med en aktivkrets matad av ett 9v batteri.

Den skrek som gris tills fan avlöste eller rent seriöst, batteriet tappade musten.

Så mycket mer har jag inte at säga om min dyraste men i alla kategorier kassaste gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...