Jump to content
Annons

Musikutbildning för hip hop/rnb/electro musik!


Hansen88a

Recommended Posts

Hejsan!

Kollat runt på en del utbildningar inom musikproduktion, men samtliga jag kikat på verkar vara mer för annan typ av musik jag är intresserad av. Är intresserad av att producera eller jobb som ljudingenjör inom hiphop/rnb eller typer av elector musik (house, trance osv.).

Finns det någon utbildning i sverige som är baserad på dessa musikstilar, eller iallafall accepterar sådanna musikstilar 😎 ?

Tänkte börja plugga men har inte lust att lära mig producera musik jag inte är intresserad av om ni förstår!

Alla tips uppskattas!!

MVH

Patrik Hansen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En kompis började plugga digital ljudproduktion (http://edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp?PtKod=MEGDL09h&PtAnmKodLadok=86270&PrKod=MEGDL&PrRevisionsNr=3) för ett par år sedan i Karlshamn. Han producerar elektronisk dansmusik men valde att hoppa av efter en termin har jag för mig eftersom utbildningen inte riktigt var vad han önskade. Minns inte exakt varför tyvärr. Idag är han en av landets mest kända artister/producenter inom sin genre så man får väl anta att utbildning inte är ett måste. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag detta lite dåligt, men........musikstilen house skall tydligen läggas ner och vad gäller electro så är den ju nerlagd sen ett par år. Allvarligt talat, tror Du att de riktar in sig på enskilda musikstilar? Jag tror att det handlar om sk populärmusik och att man, på en bra utbildning, har lärare som kan olika musikstilar och riktningar såpass att de kan ge Dig en grund att stå på varifrån Du, med lite talang, tar Dig vidare själv i önskad riktning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...