Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan alla!

Joel W. heter jag 😄

18 år och går filminriktning på John Bauergymnasiet i Hässleholm (Skåne). Älskar att vara kreativ på alla möjliga sätt! Håller mest på med filmning dock.

Jobbar även som videoproducent vid sidan av.

Önskade utöka min kreativitet, och startade förra hösten ett band med en polare, vi kallar oss "Half-Hearted". Jag hade endast spelat gitarr i ungefär ett år, självlärd, så jag var inge vidare alls och kan fortfarande bara spela basic stuff. Detsamma gäller min polare, som precis börjat lära sig trummor. Men vi älskade att spela ändå och jag skaffade en LP Custom (BaCH, kopia). Vi har skrivit lite musik i Guitar Pro 5, som jag sedan exporterat till Fruity Loops, sedan till mp3. Så det är inte riktigt det soundet som vi vill få fram. Men jag kanske kan visa upp en låt ändå och få kritik?

Vi har ännu inte införskaffat någon utrustning så att vi kan spela in. Det är därför jag använder det, till att visa hur alla instrument spelar.

Och jag är inte säker på vilken genre vi egentligen spelar. De låtar jag skrivit har både blivit ganska lugna och kraftiga. Sång nästan som kornsångaren och samtidigt som Thom Yorke eller kanske Queen... Elgitarr-rytm och lite med aukustisk gitarrmelodi i bakgrunden.

Jag lyssnar väldigt mycket på Dream Theater och Pain Of Salvation, så kanske är vi lite progressive metal/rock..

Nog en bra idé att jag låter en kunnig lyssna och avgöra.

Åhnej nu babblade jag massa xD lätt hänt för mig..

Förresten så hittade detta forumet när jag googlade lite utrustning 😛 Verkar vara ett mycket bra och aktivt forum! ☺️

Redigerat av Jyoel
Annons
Postat
Hej du å välkommen hit! Trivsamt forum där man ska förlägga ALL sin lediga tid... 😄 Släng upp en låt vetja. Brukar ofta vara nån som kommenterar iaf.

Tack! Jag tror jag gör så då 😄

Postat
Tack! Jag tror jag gör så då 😄

Folk lägger mer tid här än på musiken ☺️ hehe det gäller att passa sig 😆 Hej btw!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Trivsamt forum där man ska förlägga ALL sin lediga tid... 😄

Jaså? Man ska skippa resten av sitt liv då? 😆 För att inte snacka om alla dem som sitter på jobbet och postar här. Undrar hur mycket de får gjort på jobbet. ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.