Jump to content
Annons

Mera Känd/Skaffa bättre


Beppen

Recommended Posts

Hej.

Är 16 och redan haft 4 DJ jobb på små discon.

Sista jobbet fatta jag inte hur dem visste att jag fanns men ändå.

Hur mycket ska man ta betalt?

Och hur ska man bli mera känd DJ(få mera jobb)?

Sista är har ett par feta högtlarare som är min polares och en MP3 dj "maskin".

Är det något annat man ska luta sig mot?

Ska jag köpa något bättre ?

Glada miner WBDJ.se (no hemsida)

Redigerat av Beppen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fixa hemsida!!! Och lite youtubefilmer.

Skulle egentligen rekommendera att du la ut lite remixer men här är ett problem.. Som DJ så gör du inga egna låtar.. Det kan bli problem med skivbolag och rättigheter så en hemsida. med lite press och några youtubefilmer samt en bokningskalender kan vara bra början.. Kolla på myspace.com först.

Betalt? Tja.. kolla hur mycket man är villiga att ge i gage..

Har du kollat in Traktor pro? http://www.native-instruments.com/newrelea...dj/traktor-pro/ (Testat i senaste tidningen studio)

Högtalare.. Eller soundsystem som vissa säger ska ju finnas installerat där du spelar, sällan en DJ måste ha eget ljudsystem. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjukvaror som jag själv vid olika tillfällen testat är:

Virtual DJ, mer eget arbete och det hänger mycket uppe till dig som DJ.

Mixmeister, hittar bpm och start punkt åt dig så du behöver bara klippa o klistra.

Traktor, testat hemma hos en polare en snabbis och inget jag egentligen kan säga något om.

Kolla upp dom programmen och kolla vilket som funkar bäst för dig, finns ofta demos att ladda ner från deras hemsidor.

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vad betyder "feta högtalare" för dig? Väldigt spridda tankar om just det du säger dära..

En dj håller sällan med eget ljud, nästan aldrig.. Dock så gör jag det själv, för då vet man att allt funkar!

Angående betalning så betalar dom för en upplevelse och din tid, hur mycket tid jobbar du dära och hur mycket är det i förberedelser?

Du måste kunna ta betalt själv, antingen per timme eller per spelning.. Vad är din fritid värd för dig, men tänk även på hur mycket showar du.. Kör du bara crossfade eller kör du minutlånga mixar med loops och riktigta övergångar?

Allt får man så klart sätta i förhållande till vad dom man spelar för är villiga att betala..!

Ett gigg på typ 4-5 timmar kan ge allt mellan 500:- och 5000:-, jag har dock aldrig fått mindre än 2000:- för en spelning!

(Dock så var det på klubb med över 600 betalande besöker per kväll)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...