Jump to content
Annons

Hur hittar Logic dina pluggar ?


TheHitman

Recommended Posts

Hur hittar Logic dina pluggar ?

Jag klickar på Macintosh HD sedan Bibliotek sedan Audio Sedan Plug-Ins sedan AU och där lägger jag min AU plugg.

Vad gör jag fel ?

Scannar man för att logic ska hitta pluggarna ?

Jag går till Preferences Audio Units Manager och sedan Reset & Rescan Selection men den dyker inte upp.

Är det där man scannar eller ? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Du menar att du lägger den i Components-mappen va?

Isåfall borde den dyka upp i Logic. Vad är det för plugg och vad har du för dator (OSX version, processor)?

Klistra in den lite över allt nu dök den upp frågar mer om det är problem tacka för hjälpen. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Normalt sett finns det väl ingen mapp där som heter "AU"... "Components" ska den heta och där letar Logic efter AU-pluggar.

Alla mina pluggar ligger i den mappen. Men logic hittar bara några av dom. Där ligger några till som inte dyker upp i logic. Under audio units manager så är rutan "nodes" urkryssad på dom som inte funkar, och den går inte att kryssa i. Bland dom pluggarna som funkar så är "nodes" ikryssad. Vad är grejen? Varför funkar dom inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla mina pluggar ligger i den mappen. Men logic hittar bara några av dom. Där ligger några till som inte dyker upp i logic. Under audio units manager så är rutan "nodes" urkryssad på dom som inte funkar, och den går inte att kryssa i. Bland dom pluggarna som funkar så är "nodes" ikryssad. Vad är grejen? Varför funkar dom inte?

om logic inte hittar dem är de troligen i fel format

det finns tex många gamla gratis au som inte funkar på intelmacar

tex det ska inte stå power pc under info om du har intel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...