Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
Halloj,

Jag har kollat lite på denna då jag nu är intresserad av en ny mixer. Tycker att köpet verkar oerhört prisvärt för alla de avancerade funktionerna som ingår. Någon som vet mer detaljerat om dessa fungerar bra och hur pass bra ljudkvaliteten är om man jämför med t.ex. Pioneers DJM-serie...

http://www.youtube.com/watch?v=gHhFVaSBV98&NR=1

Hej!

Köpte själv en DDM4000 för ett par månader sedan och har inte något speciellt att klaga om när det gäller mixern. Den är mycket trevlig med mycket effekter med/och avancerade inställningar, 4st line in kanaler, sampler och även möjlighet att koppla in och styra dator via midi.

Ljud kvalitén är då utan tvekan minst lika jämförbar som hos dom dyrare Denon och Pioneers mixers (har själv testat flera Denon och pioneer mixers).

Man kan inte jämföra DDM4000 med deras tidigare DJX700 som hade dåliga effekter/kanaler som strulade osv, som var skit enligt många. Behringer gjorde verkligen ett framsteg när dom skapade DDM4000.

Sedan när man kommer till det här med pris så kan man ju utan tvekan säga att man får mycket för pengarna, okej. har du råd med någon av Denon eller Pioneers mixers är det bättre självklart val. Men säg att du inte har råd med att spendera 8000kr+ på en mixer med 4 kanaler, då är ju DDM4000 ett bra alternativ. Nackdelarna är sämre möjlighet till att reparera mixer utifall nånting måste bytas ut aningen att den inte kommer hålla lika länge som en Denon/Pioneer eller annan mixer, fast det är olika.

Sedan lite små saker som jag själv påpekat är att volym reglage kan kännas lite ur mindre kvalité (glida lite väl lätt), sedan att dom har överöst den med lite väll färgstarka/färgglada dioder (speciellt dom 4st blå vid varje kanal, löste det enkelt med svart tejp :rolleyes: ).

Som sagt har du inte budget med Pioneer eller Denon eller annan mixer så är DDM4000 ett bra val fast man kan då få räkna med lite sämre och kvalité (handskas man väl med den så håller den längre).

Redigerat av d07
  • 2 månader senare...
Postat

Behringer har gjort en mycket flashigt mixer, men det kommer inte i närheten utav vad Djm800 har att erbjuda, deras DSP är i världsklass! Varken ljud eller känslan är i närheten av den...

Behringer försöker sälja den med en massa funktioner som man faktiskt inte har så mycket nytta utav, less is more som jag ofta säger..!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.