Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Vet ej om detta är rätt forumavdelning men jag gör ett försök.

För väldigt många år sedan gjorde jag en inspelning i studio där Mastertapen lades med en 8-kanals rullbandare. Nu har jag fått tillbaka banden, men vill gärna lägga över dem på hårddisk för att kunna använda enskilda spår (ex. sologitarr, mm.) på de nyinspelningar jag gjort av låtarna! Problemet är att jag inte hittar en 8-kanals rullbandspelare någonstans. Min fråga är om någon känner någon som har en sådan i sin ägo, och bor i närheten av Halmstad. I så fall skulle jag kanske ha en möjlighet att låna / hyra bandaren för en dag, eller t.o.m endast några timmar, för att föra över spåren till min datorstudio!

Om någon av er har en aning, Hör Av Er!!!

Tack på förhand,

Pelleman

• 1 månad senare...
Annons
de Qunicey (oregistrerad)
Postat

Hej, jag har en Otari MX 7800 1" bandare 8 kanals ståendes i studion där jag jobbar. Studion finns utanför Skövde.

Ring mig om det fortfarande är aktuellt så löser vi detta.

0701-45 22 52 / Fredric

Postat
Hej, jag har en Otari MX 7800 1" bandare 8 kanals ståendes i studion där jag jobbar. Studion finns utanför Skövde.

Ring mig om det fortfarande är aktuellt så löser vi detta.

0701-45 22 52 / Fredric

Hej Fredric,

Kul att få ett svar efter så lång tid. Jag ska upp till Kinnekulle till midsommar, så då skulle jag ju kunna titta inom Skövde på vägen upp!

Jag ska ringa dig, men vill bara fråga om du vet hur mycket dataplats dessa spår skulle ta upp, på ett ungefär? Det är sju låtar, men två av dem är i princip bara grunder från midi. Jag har nämligen ett usb-minne på 8 Gb som man kanske kunde lägga allt på?

Dessutom, hur mycket ersättning skulle du vilja ha för att tanka över det till datorn?

Vi hörs,

Per

PS. Vad är det för studio?

Postat
Hej Fredric,

Kul att få ett svar efter så lång tid. Jag ska upp till Kinnekulle till midsommar, så då skulle jag ju kunna titta inom Skövde på vägen upp!

Jag ska ringa dig, men vill bara fråga om du vet hur mycket dataplats dessa spår skulle ta upp, på ett ungefär? Det är sju låtar, men två av dem är i princip bara grunder från midi. Jag har nämligen ett usb-minne på 8 Gb som man kanske kunde lägga allt på?

Dessutom, hur mycket ersättning skulle du vilja ha för att tanka över det till datorn?

Vi hörs,

Per

PS. Vad är det för studio?

Ja jag tror nog att det borde få plats på ett USB, det beror lite på mängden spår. Men om inte annat så kan vi bara bränna det som inte får plats på USB på en DVD skiva. Vad gäller ersättning så räcker det med en 500 ing. Vad tror du om det är det en idé? Runt midsommar skulle jag kunna på lördagen eller söndagen, när kan du?

Du kan kolla in lite bilder på studion på www.strawberry.production.se, vi är en relativt etablerad studio som jobbar på digitalt och analogt. Vi kör Protools HD tillsammans med våran 8 kanals bandare.

Ring när du vet mer...

Postat
Ja jag tror nog att det borde få plats på ett USB, det beror lite på mängden spår. Men om inte annat så kan vi bara bränna det som inte får plats på USB på en DVD skiva. Vad gäller ersättning så räcker det med en 500 ing. Vad tror du om det är det en idé? Runt midsommar skulle jag kunna på lördagen eller söndagen, när kan du?

Du kan kolla in lite bilder på studion på www.strawberry.production.se, vi är en relativt etablerad studio som jobbar på digitalt och analogt. Vi kör Protools HD tillsammans med våran 8 kanals bandare.

Ring när du vet mer...

Bara en sak....När jag kollar mitt band ser jag att det är 1/2-tums. Spelar det någon roll om din bandare är 1"?

(Mitt band är ett AMPEX Grand Master 456.)

Postat
Bara en sak....När jag kollar mitt band ser jag att det är 1/2-tums. Spelar det någon roll om din bandare är 1"?

(Mitt band är ett AMPEX Grand Master 456.)

Ok ja det kan nog ställa till det, jag tror inte man kan använda sig av våran bandare då. Men jag kollar det under morgon dagen och hör av mig imorgon kväll.

drloop (oregistrerad)
Postat

Det funkar inte med 1/2 " band på en 1" bandare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.