Jump to content
Annons

M-Audio Fast Track Ultra


debatt

Recommended Posts

Hej!

Nån som kör med M-Audios Fast Track Ultra?

Hur är M-Audio egentligen?

Såg att deras pedaler till keyboard fått sämsta tänkbara betyg rakt över på flera ställen.

Men keyboarden är väl bra? Så hur står sig ljudkorten månntro?

Är detta, M-Audio Fast Track Ultra, kompatibelt med Cubase LE eller Cubase Essentials 4 t.ex.?

Jag vet att de skickar med Ableton Live Lite 7 och att de rekommenderar Pro Tools till detta ljudkort,

men... innebär det att man bör köpa antingen Pro Tools eller uppgradera till Ableton Live fullversion före att använda Cubase eller annat program?

Hur är det alltså med kompatibiliteten med mjukvaror?

Den jag kommer att komponera en hel del ihop med i första hand, säger att Ableton Live är utmärkt om man spelar rock. Varför?

Jag har hört andra säga att det lämpar sig för elektronisk musik mer. Varför då?

😄

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Nu vet jag inget om pedalen du hänvisar till. Men deras keyboards eller ljudkort det inget fel på. Audiophile 2496 är det mest använda ljudkortet av dem alla. Och om deras ljudkort vore skit så skulle det knappast vara så. Alla ljudkort fungerar till alla sequenserprogram. Undantaget Pro tools.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inget om pedalen du hänvisar till. Men deras keyboards eller ljudkort det inget fel på. Audiophile 2496 är det mest använda ljudkortet av dem alla. Och om deras ljudkort vore skit så skulle det knappast vara så. Alla ljudkort fungerar till alla sequenserprogram. Undantaget Pro tools.

där har du ju fel, för dom flesta nya korten från m-audio är ju m-powered, vilket gör det möjligt att använda det till pro tools (m-powered), och ultra är ett av dom! 😄 jag har PRO (behöver inte mer), och jag tycker det är kanon, speciellt när man är laptopmänniska med

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inget om pedalen du hänvisar till. Men deras keyboards eller ljudkort det inget fel på. Audiophile 2496 är det mest använda ljudkortet av dem alla. Och om deras ljudkort vore skit så skulle det knappast vara så. Alla ljudkort fungerar till alla sequenserprogram. Undantaget Pro tools.

Ok, det skulle ju innebära att det av mig nämnda ljudkortet är bättre än vissa andra - eftersom det rekommenderas Pro Tools till just det, och det kan nyttja vilket inspelningsprogram som helst, därutöver.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...