Jump to content
Annons

Hörlurar för trummor (+metronom)


Masatomega

Recommended Posts

Tjena, forumet!

Jag har börjat spana efter nya hörlurar/hörselskydd till när jag spelar trummor hemma. Just nu så använder jag Vic Firths kåpor som man också kan plugga in till exempelvis en mp3-spelare etc. Felet med dessa är att de inte släpper in något bra ljud. Virveln blir till en puka och bastrumman tappar allt tryck.

Jag är ute efter ett par hörlurar och hörselskydd som jag på något sätt kan använda tillsammans med en metronom, och undrade om någon här har något bra förslag. Andra alternativ är varmt välkomna, förstås. 🙂

Tack på förhand!

//Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har ett par shure se210. fungerar fint. utan ljud kan man ju säga att det är som ett par öronproppar så det är dubbelt bra. sen är det schysst ljud i dom också. det dämpar ju på ett annat sätt än kåpor, men jag tycker nog ändå det är bättre. man kan ju få högre ljud i öronen liksom 😄

SM

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ett par shure se210. fungerar fint. utan ljud kan man ju säga att det är som ett par öronproppar så det är dubbelt bra. sen är det schysst ljud i dom också. det dämpar ju på ett annat sätt än kåpor, men jag tycker nog ändå det är bättre. man kan ju få högre ljud i öronen liksom 😄

SM

Shure-lurarna verkar otroligt sjyssta. Satans dyra, men nice ändå. 🙂 Öronskydds-tillägget får dom att likna mina nuvarande öronproppar, vilket känns bra.

Tack för tipset! 😄 Vi får se hur det blir ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...