dblixt (oregistrerad) Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Hej! Var idag inne pÄ en lokal musikaffÀr och provade en Digitech RP250 multieffekt till gitarren som ocksÄ har USB anslutning och ASIO drivers för att kunna spela in och liknande. Som jag förstÄtt kan man inte ha tvÄ ASIO drivers igÄng samtidigt i tex Cubase. StÀmmer detta? Eller kan man kanske anvÀnda Digitech'en som input och mitt M-Audio kort som output? Kan ASIO4ALL vara ett alternativ, isÄfall Àr det ett bra alternativ? En annan sak ang ljudkort. Fungerar det bra att ha tex tvÄ/tre kort av sama typ i datorn med samma drivrutin som tex tvÄ st M-Audio Audiophile och anvÀnda alla input's och det ena kortets utgÄngar som master? Mvh Daniel, Skövde
Claes Holmerup Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Kort av olika fabrikat fungerar inte med samma ASIO-driver, eftersom de ju bara skrivs för det egna fabrikatet. Kanske kan det funka med ASIO4ALL, men det vet jag inte sÀkert. Om du kör med ASIO4ALL sÄ försvinner dock möjligheten att anvÀnda eventuella extra funktioner som ljudkortet har, sÄ det Àr egentligen inte att rekommendera till sÄdana kort som det finns dedikerade ASIO-drivers till. Vissa tillverkare gör sÄ, att det gÄr att kombinera olika ljudkort frÄn dem, medan andra bara tillÄter att man har flera av exakt samma modell, sÄ det Àr bÀst att kolla upp det ordentligt innan man köper... Det finns Ä andra sidan gott om flerkanaliga kort (som ofta ocksÄ kan expanderas med fler I/O genom externa omvandlare), sÄ egentligen Àr det inte sÀrskilt ofta man behöver ha mer Àn ett ljudkort.
Almeida Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Jag sitter hĂ€r och kliar mig i huvudet. Jag har ett sprillans nytt MOTU 896 mk III som fungerar utmĂ€rkt, och ett begagnat MOTU 1224 (PCI) som jag vill köra parallellt för att fĂ„ fler kanaler. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet av en liknande setup? Det verkar ju som alla MOTU:s produkter borde gĂ„ att lĂ€gga i daisychain, men jag fattar inte riktigt hur jag gör detta i sĂ„ fall. Dessutom: Jag har inga preamps till 1224:an i dagslĂ€get, och vill inte lĂ€gga alltför mycket pĂ„ det heller, sĂ„ jag funderar pĂ„ att skaffa en mixer i 2000 kr-klassen. Bra eller dĂ„lig idĂ©? Kostar mixern mycket mer sĂ„ Ă€r det ju bĂ€ttre att expandera med ett MOTU 8pre och pensionera 1224:an en gĂ„ng för alla. Eller? Alla synpunkter vĂ€ldigt vĂ€lkomna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.