Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo,

Har precis uppgraderat till C4 frÄn SX1. DessvÀrre Àr det nÄgot knas vid midiinspelning. Om jag vÀljer ett vst instrument och spelar pÄ mitt keyboard sÄ spelas ljudet upp perfekt utan latency....-Men nÀr jag drar igÄng inspelning till metronomen sÄ sugs miditonerna bakÄt ett snÀpp...-AlltsÄ tÀnk er en vanlig takt 1 2 3 4, 1 2 3 4, 1 2 3 4 osv, nÀr jag spelar pÄ varje takts "etta" sÄ hamnar midnoterna pÄ föregÄende takts "fjÀrde" taktslag....-alltsÄ ett beats fördröjning!

Som sagt, nÀr jag spelar till metronomen sÄ hörs det ingen latency, sÄ problemet ligger vÀl i nÄgon sorts instÀllning? (ej latencyrelaterat?)

Autokvantisering Àr avstÀngt.

Testade i Cubase LE och dÀr funkar allt som det ska, sÄ det Àr ju inget fel pÄ mina grejjer....Och det har alltid funkat tidigare i SX.

Varför blir det sÄ hÀr tokigt?

Tjohopp!

Annons
Postat
LĂ€s den klistrade trĂ„den om emulerade portar i Cubase-avdelningen, sĂ„ fĂ„r du lösningen. 😄

Det handlar nÀmligen antingen om emulerade portar eller om att System Timestamp mÄste avktiveras.

Supersuper Claes!

Funkar klockrent nu, det var bara att bocka i "system timestamp" under "device setup"

Tjohopp!

Postat
Baktakt!

😄 Nu vet du hemligheten varför vissa bara klarar att spela reggae....Hela reggaegrejjen började med att en Bob Marley pĂ„ Jamaica skulle spela in lite creedence covers att ha som bakgrund pĂ„ sitt trubadurgig, i Cubase 0.2....Döm om hans förvĂ„ning dĂ„ allt komp hamnade lixom bakĂ„vĂ€nt....nĂ„nĂ„vĂ€l, eftersom som tiden var knapp och med en discofull publik sĂ„ trodde han att ingen skulle mĂ€rka nĂ„got...-resten Ă€r historia....

Det var förresten i nÄgot liknande fall techno skapades, fast dÄ vad det nÄn tysk snubbe med FL studio som bockat i "sheisse, bitte schpeehlen mit aus gehjÀrnen geschtÀngt" rutan.

Tjohopp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.