Jump to content
Annons

Potentiometer för bas


Lilltompa

Recommended Posts

Tja

Nån som har koll på var man kan köpa en potentiometer för en jazzbas kopia?

lyckades på något vänster dra sönder en på min, så nu fastnar inte "knoppen".

Hittade ett gäng på Thomann, http://www.thomann.de/se/potentiometer.html men har ingen alls koll på siffrorna, och känns lite overkill att beställa nånting för 25 spänn från tyskland 😛

nån som har några tips? 🙂

/Tompa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plocka loss den och gå till närmaste elektronikbutik, så fixar de fram en likadan snabbt och lätt.

Har du ingen sådan butik i närheten, så kolla vad det står för beteckning på den, typ 47K B, 1M2 A eller liknande, så kan du sedan få hjälp med att beställa rätt sort från ELFA eller liknande. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte knappen det är fel på, har kollat (tagit loss och jämfört med den andra). men den ser inte ut som på bilden dock. Den guldfärgade biten längst upp finns inte, däremot sitter det på undersidan på knappen en liten metallpinne. Detta förvirrar mig lite, för alla de jag hittat är såna som på bilden du visade. Antar att jag får byta både pott och knapp. Det är ju inga jättesummor, så det är ju lugnt på det sättet, men hade ju vart kul att ha kvar original 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...