Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, nu har jag äntligen fixat ihop allt och kan nu äntligen åka iväg för att köpa en MIDI keyboard så ja kan spela in mina instrument i fl studio. De är så att när jag precis skulle köpa en som hade 49 tangenter såg jag en annan midi keyboard med 61 tangenter för samma pris. De var en Behringer UMX61. Själv använder jag windows vista i min dator och jag har kollat runt behringers hemsida, där finns de 2 olika drivrutiner så de måste nog funka? Nu när jag läste manualen online i nätet så finns de en bild på en usb och en adapter där man kopplar in högtalare antar jag. Ja vill bara koppla in midikeyboarden i datorn via usb och spela mina instrument i fl studio inget mer. Så frågorna kommer här nedan samt länkarna:

* Kan jag använda Behringer UMX61 på datorn genom att bara koppla in via usb och köra i fl studio eller är det en keyboard som man spelar i scener & kopplar in högtalare?

*Vilken av drivrutinerna ska jag ladda ner, jag har vista?

* I manualen finns de en bild på en adapter med usb. Vad menas med den? kan man inte använda den för att leka med fl studio?

* Va tycker ni om denna klaviuator?

-------

Länkar:

Manualen: http://www.behringer.com/EN/Products/UMX61.aspx#manual

Drivrutinerna: http://www.behringer.com/EN/Support/U-Control-Downloads.aspx

Om Klaviuatorn: http://www.behringer.com/EN/Products/UMX61.aspx

Skulle vara jätte tacksam om jag fick svar så snabbt som möjligt för att ja ska iväg och handla imorgon. Har valt denna för att den hade 61 tangenter. Om detta inte funkar hade jag tänkt köpa en: M-Audio KeyRig 49 , på den står de inget om adapter osv. Va tycker ni om den?

Annons
Postat

Det klaviaturet du spanat in fungerar utmärkt. De flesta på marknaden får sin strömförsörjning via USB, men många skickar med en strömadapter då många bärbara pc inte klarar/orkar driva klaviaturet.

Jag hade nog köpt Keyrig 49'an. Det räcker och blir över med 49 tangenter plus att om du vill komma till de högre oktaverna finns det en snabb knapp för detta.

Jag kör Keystation 49e modellen som är den tidigare varianten(av Keyrig 49) och den har fungerat som den ska. PLugga in och kör. Nemas problemas.

Undrar du något mer fråga personalen i butiken, just midiklavitur är inget avancerat fenomen. Det handlar mer om vilken du tycker är skönast att spela på, och hur mycket knappar/reglar du behöver. De gör samma jobb precis lika bra i övrigt.

Postat
Det klaviaturet du spanat in fungerar utmärkt. De flesta på marknaden får sin strömförsörjning via USB, men många skickar med en strömadapter då många bärbara pc inte klarar/orkar driva klaviaturet.

Jag hade nog köpt Keyrig 49'an. Det räcker och blir över med 49 tangenter plus att om du vill komma till de högre oktaverna finns det en snabb knapp för detta.

Jag kör Keystation 49e modellen som är den tidigare varianten(av Keyrig 49) och den har fungerat som den ska. PLugga in och kör. Nemas problemas.

Undrar du något mer fråga personalen i butiken, just midiklavitur är inget avancerat fenomen. Det handlar mer om vilken du tycker är skönast att spela på, och hur mycket knappar/reglar du behöver. De gör samma jobb precis lika bra i övrigt.

Jag tackar hemst mycket för din stora hjälp. Har bara en enda fråga. eftersom ja kör windows vista kan jag plugga in usbn på Keyrig 49:an o köra eller behöver ja ladda ner drivrutiner i tillverkarens hemsida? Hur ska man göra då? ska ja plugga in den och sedan installera eller ska ja installera i förväg?

OBS: innan ja glömmer. Blir det ngn fördröjning när ja skapar beats i fl studio om ja använder keyrig 49 som usb. Har ingen ljudkort använder datorns egna. har en extern men den stödjer inte usb. Tack så mkt!!

Postat

Fördröjningen har inget med själva klaviaturet att göra, utan det ställer du in i programvaran. Latency/Fördröjning är den tiden det tar för ett ljud att höras då du trycker ned en tangent. Desto lägre desto mer prestanda krävs av din dator.

Fördröjning kommer du att få, cirka 10ms är lagom. Du kan köra lägre men det pressar också datorn mer, vilket är onödigt.

Gällande drivrutiner brukar det vara Plug ' N ' Play. Skulle det behövas så använd de som följer med klaviaturet eller ladda ner den senaste via M-Audio's hemsida(de som gjort klaviaturet).

Lycka till, nu ska jag sova.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.