Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 1 månad senare...
Annons
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
De ljuden du länkar kan du lätt göra i 3osc. Testa dig fram bara 😛. testa lägg på lite olika effekter. Chorus kan ändra soundet helt ibland.

www.myspace.com/turnhouse <--- dom ljuden är gjorda enbart i 3osc

Vet att denna tråd är gammal vid det här laget men måste ändå ge beröm. Diggade Wake Up som bara den! 😉 Kommersiellt material ju! Riktigt tungt sound!

Keep up the good work!

MVH

Johan

Postat
kan någon posta en flp på klaas bas tex ett exempel och vilka effecter så man lägga på. samt hur gör man så att ljdet vågar ner i fl studio. Tex om jag gör en mix så går melodin --------_ sen detta _ ska va att den ändras i frequency eller lixom eq ändras på slutet. Tex så jag inte behöver göra nya samples för varje gång jag ska ändra eq.

sen denna bas hur får jag fram den

och sist denna

kan någon ge lite flp på hur man kan göra vilka synthar och vad för effecter man ska lägga på.

Den första bassen är lät att få fram med en synth, med andra synths vet jag inte, men den synthen det är lätt med är Toxic Biohazard. Bara använda filter och leka med det. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.