Jump to content
Annons

Recommended Posts

Smiliz (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag spelade in trummor på en låt. Spelad in 5 tagningar, fast det fanns lite småfel i varje tagning. Problemet är, då jag spelade in så spelade jag inte in över den gamla tagningen, utan när en tagning var klar så flyttade jag den till slutet av projektet.

Det skulle vara underbart om jag nu kunde få tagningarna att bete sig så som om jag hade spelat över varandra. Jag vill alltså kunna dubbelklicka på ex. baskaggespåret, och då få upp alla 5 tagningarna (och sedan välja de bästa partierna). Är det möjligt?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

M.v.h.

Smiliz

Annons
Postat

Det går alldeles utmärkt, lägg regionerna under varandra på varsina spår (så de synkar med varandra) och tryck på region-menyn i överdelen av arrange fönstret. Där klickar du in på Folder->pack take folder, du kan också använda kortkommando ctrl-cmd-F

Smiliz (oregistrerad)
Postat
Det går alldeles utmärkt, lägg regionerna under varandra på varsina spår (så de synkar med varandra) och tryck på region-menyn i överdelen av arrange fönstret. Där klickar du in på Folder->pack take folder, du kan också använda kortkommando ctrl-cmd-F

Tackar, ska testa imorn 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.