Jump to content
Annons

Min nya demo för nedladdning!


carlstrom

Recommended Posts

Är färdig med min demo nu och har lagt ut en hemsida där den kan laddas ner: www.tomas-carlstrom.se/music

Musiken är influerat av band som Crowded House, Gin Blossoms, City Boy, The Cardigans m.fl. Nån slags halvrockig pop med stämmor helt enkelt. Så kika gärna in min demo och kommentarer uppskattas förstås alltid! 😛

Jag är inte så aktiv här på forumet utan jag smyger mest omkring i bakgrunden och insuper kunskap från alla kunniga typer här, men jag tänkte att lite musik kan jag alltid dela med mig av! Lirade in demon mest för att ha nåt konkret mål med musiken eftersom det annars inte blir så mycket gjort då jag bara har det som en liten kul hobby

EDIT: Eftersom det är ett studio forum detta bör jag kanske tillägga att allt är inspelat i min lägenhet med knappt någon akustiskbehandling alls (med andra ord det tog ett tag att pilla till ok ljud)

ha det bra!

/Tomas

Redigerat av carlstrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter bra tycker jag! Men, du använder EZ Drummer, eller hur? Som det är nu ligger trummornas rum utanpå allt annat i bred stereo, vilket är lite av pluggens signatursound. Om du öppnar mixern i EZ Drummer och drar ned "Room" så får du en smalare ljudbild på trummorna som smälter bättre in med det andra. Bredda gitarrerna och körerna i stället!

Snyggt jobbat i övrigt!

/Dex.

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...