Jump to content
Annons

Snabbkommandon funkar inte i pro tools LE 7.4


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

På jobbet har vi en PC med pro tools LE 7.4. Jag skulle flytta markören till spåret under och tryckte på Ö knappen som jag alltid gör själv. Men istället för att markören flyttades ner så växlade jag mellan slip, grid osv.. som man egentligen gör med F1-F4. A-Z är aktiverat. Testade även att klippa med X och det fungerade inte heller. Vad är galet och vad har jag missat? Har aldrig varit med om att det inte fungerat tidigare. Men detta va första gången jag gjorde det på jobbets dator.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter lustigt.. vad har du för valt inmatningspråk?

Hejsan

På jobbet har vi en PC med pro tools LE 7.4. Jag skulle flytta markören till spåret under och tryckte på Ö knappen som jag alltid gör själv. Men istället för att markören flyttades ner så växlade jag mellan slip, grid osv.. som man egentligen gör med F1-F4. A-Z är aktiverat. Testade även att klippa med X och det fungerade inte heller. Vad är galet och vad har jag missat? Har aldrig varit med om att det inte fungerat tidigare. Men detta va första gången jag gjorde det på jobbets dator.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lustigt.. vad har du för valt inmatningspråk?

hehe.. som sagt så är det MAC för mig. Hur kollar jag det? Känner mig som en idiot nu, men det är nyttigt även för en erfaren 😄

Kan kolla det i helgen. Ska ändå till jobbet och testa om jag kan installera mbox micro i en annan dator och då kan ju denna information vara guld även där.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall har jag det åtkomligt på själva program/task baren i botten, nere till höger: det står "SV" eller "EN" i mitt fall..

Ser du inte detta får du nog gå via kontrollpanelen (finns nog snabbare sätt, men ja e oxå Mac kille 😄

klicka på "regional and languages options" å sedan "text services and input languages" .

Va de heter på svenska vet jag inte.. lycka till 😉

hehe.. som sagt så är det MAC för mig. Hur kollar jag det? Känner mig som en idiot nu, men det är nyttigt även för en erfaren 🙂

Kan kolla det i helgen. Ska ändå till jobbet och testa om jag kan installera mbox micro i en annan dator och då kan ju denna information vara guld även där.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall har jag det åtkomligt på själva program/task baren i botten, nere till höger: det står "SV" eller "EN" i mitt fall..

Ser du inte detta får du nog gå via kontrollpanelen (finns nog snabbare sätt, men ja e oxå Mac kille 😄

klicka på "regional and languages options" å sedan "text services and input languages" .

Va de heter på svenska vet jag inte.. lycka till 😉

Tack så jättemycket för hjälpen. Jag ska kolla upp detta och hoppas att det är detta som spökar. 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
hehe.. som sagt så är det MAC för mig. Hur kollar jag det? Känner mig som en idiot nu, men det är nyttigt även för en erfaren 😄

Längst till höger på aktivitetsfältet (längst ner) har du ett gäng ikoner, till vänster om dom en pil och till vänster om den står det två bokstäver, t.ex. SV eller EN. Kolla vilket språk som är inställt där. Du kan toggla mellan dom med shift + alt.

Edit: för långsam...

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...