Jump to content
Annons

Fare You Well inspelning


Perkulator

Recommended Posts

Annons

Som sagt.. bra sång, framförallt bra attack och jag gillar komprimeringen... den lägger sig snyggt i mixen.

Till skillnad från nån annan i tråden gillar jag att det låter ligt skramligt. Jag tycker det passar stilen.

Låten var väl inget jag går igång på sådär jättemycket men jag tycker det är bra genomfört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra sångare med eget sound! Håll hårt i honom. Hur många grupper har man inte hört där allt är bra förutom att sångaren ballar ur? Bra sound på sången och fräck dubbning. Bra gitarrljud men jag tycker kanske att de låter lite väl utpanorerade. Den andra gitarrmelodin som kom in mot slutet rör till det lite för mycket.

Jag tycker vireln låter helt rätt för denna typ av musik. däremot så förde kanske bastrumman en lite anonym tillvaro.

Basen låter OK.

Gött jöbb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Bra sångare!

Låten tycker jag är sådär iofs, men det är nog mer genrebetonat. Låter dock lite diskantigt och öronntröttande här. Möjligt att jag är trött i luvan ändå iofs..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat lite noggrannare och det här är ju riktigt bra!

Det enda jag har att "klaga" på är det som händer runt 2:00.

Tycker den lite softare uppbyggnaden runt 1:50 är nice men sen när ni kör refrängackorden utan sång och med ett gitarriff som i mitt tycke inte är jätteroligt så känns det som att låten dör lite. Och när ni börjar köra trummorna i dubbeltempo (eller hur man nu ska förklara det) längtar man bara till nästa refräng.

Kanske skulle vara läge att slänga in nåt lite mer urflippat gitarrsolo eller kanske nån skojig synthlead.

Ett nytt stick och ni har en radiohit på G, i alla fall i mina öron

Redigerat av jonasekman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...